Capital'e abone olun.
2013'TEN ÜMİTLİ

2013'ten ümitli

Türkiye'de toplam meyve suyu ve benzeri ürünlerin tüketimi, 2000'li yılların başından bu yana ilk defa daralarak 900 milyon litreye geriledi

Son Güncelleme: 01.04.2013

Meyve Suyu
İHRACAT ARTIYOR
Türkiye'de toplam meyve suyu ve benzeri ürünlerin tüketimi, 2011 yılında yaklaşık 921 milyon litreyken, 2000'li yılların başından bu yana ilk defa daralarak 900 milyon litreye geriledi. Ancak ihracattaki artış devam ediyor. 2006-2011 yılları arasında sektörün ihracatı 2 katından fazla artarak 104 milyon dolardan 221 milyon dolara yükseldi. 2012 yılında ise ihracat 240 milyon dolar civarında gerçekleşti. Sektörün başlıca ihracat pazarı Avrupa, ancak son yıllarda diğer gelişen pazarlara da açılım yapılıyor.

HAMMADDE SORUNU VAR
Türkiye, meyve suyu ihracatı bakımından çok büyük bir potansiyel vadetse de 13 milyar dolar değerindeki dünya meyve suyu ihracatından sadece yüzde 1,7 pay alıyor. Meyve suyunda sanayileşmenin önündeki en büyük engel ise hammadde temini. Sektörün gelişebilmesi için büyük ölçekli üretimle sanayi tipi ürün tedarik edilebiliyor olması gerekiyor. Türkiye'de meyve üretiminin yapısı, bölünmüş arazilerde ve sofralık meyve üretimine dayalı. Bu da sektörün yarı kapasiteyle çalışmasına neden oluyor.

İÇTÜKETİM ARTACAK
2012'deki daralmaya rağmen son 10 yıllık dönemde yüzde 100 meyve suyu ve meyve nektarı tüketiminin yüzde 200, yani 3 kat arttığı gözlendi. 2013 yılı meyve suyu sektörünün iç tüketim bakımından yaklaşık yüzde 6 büyüme kaydedeceğine yönelik tahminler var. Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri Ebru Akdağ, şu tespiti yapıyor: "2013'te ihracatın 280 milyon dolara çıkmasını bekliyoruz. Bu yıldan ümitliyiz. Beklentimiz meyve suyu sektörünün 2013 yılında tekrar büyüme göstermesidir.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER