Capital'e abone olun.
2023 HEDEFİNE ERKEN ULAŞILACAK

2023 hedefine erken ulaşılacak

Makarna sektörü, son yıllarda olduğu gibi 2012 yılını da büyüyerek geçirdi

Son Güncelleme: 01.10.2013

Makarna
İHRACATLA BÜYÜYOR
Makarna sektörü, son yıllarda olduğu gibi 2012 yılını da büyüyerek geçirdi. Sektörün kurulu üretim kapasitesi, son 5 yılda yapılan yatırımlarla 2 milyon tona ulaştı. Sektör, 2012 sonu itibarıyla yüzde 15 büyüyerek 1 milyar dolar seviyesine çıktı. iç pazardaki tüketim sorunu devam ettiği için cirosal büyüklüğün neredeyse tamamı ihracattan geliyor. ihracattaki büyüme oranı ise 2012 yılı sonunda yüzde 26 olarak gerçekleşti. Sektör, 2008 yılından beri 150'den fazla ülkeye ihracat yaparak büyüyor.

İÇ TALEP SIKINTISI
Türkiye dünya makarna üretiminde, İtalya, ABD, Brezilya ve Rusya'nın ardından 5'inci sırada. ihracatta ise İtalya'nın ardından 2'nci sırada geliyor. Sektör bu başarıyı AB ve ABD ülkelerine neredeyse hiç ihracat yapmadan elde etti. Buradaki tek handikap, "kaygan zemin" olarak tanımlanan private label (PL) ürünlerin ihracatın yarıdan fazlasını oluşturması. Sektörün en önemli sıkıntısı ise iç talepte beklenen artışın olmaması. Sektör temsilcileri iç talebi canlandırmanın yollarını arıyor.

YENİ KAMPANYA
Makarna sektörünün en önemli hedefi, iç tüketimi kişi başı 10 kg. seviyesine yükseltmek. Bunun için temel odağında makarnanın sağlıklı ve şişmanlatmayan bir ürün olduğu vurgusu olan bir tanıtım kampanyası planlanıyor. 2013 sonu ihracat hedeflerinin 700 bin ton olduğunu söyleyen Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Başkanı Murat Bozkurt, "ihracatta önümüz açık. 2023 yılı için belirlediğimiz 1 milyar dolarlık ihracat hedefine bu tarihten önce ulaşacak gibiyiz" diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER