Capital'e abone olun.
AKILLI ÜRÜNLER ARTACAK

Akıllı ürünler artacak

2013'te pazarın 2012'ye paralel büyümesi bekleniyor.

Son Güncelleme: 01.03.2013

Ev aletleri
YÜKSELİŞ SÜRÜYOR
Türkiye'de yılda 2,5 milyon adet ütü, 3 milyon da elektrik süpürge satılıyor. 2009'da katı meyve sıkacağı, çay ve kahve makineleri gibi yeni ürünlerle krizin etkisini minimize eden elektrikli ev aletleri pazarı, büyümesini sürdürüyor, Pazarda ortalama büyüme oranları yüzde 15-20 arasında değişiyor, 2011 'de yüzde 15 büyüyen sektörde,2012'de ciro yüzde 18 artarak 1,1 milyar dolar seviyesine yükseldi. Kahve ve çay makineleri pazarın en gözde ürünleri oldu.

YENİ HANE ETKİSİ
Bünyesinde birçok ürün grubunu barındıran elektrikli ev aletleri sektörünün en önemli avantajı, kişi başına düşen gelirin artması. Gelir arttıkça evlerde daha fazla elektrikli ev aleti kullanılmaya başlandı. Evlilikler, çocukların büyümesi ve yeni eve geçmesi, göç dolayısıyla yeni evlerin açılması, pazarı büyüten önemli etkenler arasında. Dünya ortalamasının üzerinde olan Türkiye'deki boşanma rakamları da pazarı büyütüyor. En önemli sorun ise kalitesiz ucuz ürünler, Kalitesiz ürünler, diğer markaların imajını zedeliyor.

POTANSİYEL YÜKSEK
2013'te pazarın 2012'ye paralel büyümesi bekleniyor. Buna göre, bu yıl sonunda 1,1 milyar dolar olan pazarın cirosu, 1,3 milyar dolara yükselecek. Beyaz eşyada olduğu gibi elektrikli ev aletlerinde de akıllı ürünlerin artacağını söyleyen Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Kişi başına düşen gelir arttıkça evlerde daha fazla elektrikli ev aleti kullanılmaya başlıyor, 2013 ve devam eden yıllardan umutluyuz. Sektörümüzdeki öngörülen büyüme oranı, dünyada da Türkiye'de de birçok sektörün ortalamasının çok üzerinde.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER