Capital'e abone olun.
ANADOLU'DAN DÜNYAYA SATACAK

Anadolu'dan dünyaya satacak

İç giyim için son 3-4 yıl markalaşma ve tasarım alanında yapılan çalışmaların meyvelerinin alınmaya başlandığı, tatmin edici bir dönem oldu.

Son Güncelleme: 01.02.2014

(İç çamaşırı)

DÜNYA ÜÇÜNCÜSÜ
İç giyim için son 3-4 yıl markalaşma ve tasarım alanında yapılan çalışmaların meyvelerinin alınmaya başlandığı, tatmin edici bir dönem oldu. Sektör 2012 yılında yaklaşık 10 milyar dolara yakın bir üretim hacmine sahip oldu. iç giyim ihracatı ise 2009-2012 yılları arasında yaklaşık yüzde 22 artarak 5,6 milyar dolara ulaştı. Üretim ve ihracatta Çin ve Hindistan'ın ardından 3'üncü sırada yer alan sektör, yaklaşık 100 milyar dolar olan dünya iç giyim ihracatından ise yüzde 5,6'lık bir pay alıyor.

HAKSIZ REKABET
Gerek yetişmiş iş gücü ve tecrübe gerekse geniş üretim altyapısı sebebiyle sektör, hem kendi markalarını çıkardı hem de tüm tanınmış dünya markalarının güvenilir tedarikçisi konumuna geldi. Ancak küreselleşmenin de etkisiyle özellikle Uzakdoğu ülkeleri başta olmak üzere birçok yeni üretim merkezinde oluşan ucuz iş gücü ve ciddi devlet sübvansiyonları, sektörü haksız rekabetle karşı karşıya bıraktı. Yüksek enerji maliyetleri ve istihdam üzerindeki ağır yükler de sektörün rekabetini zorlaştırıyor.

MODAYI BELİRLEYECEK
İç giyim sektörü, 2013 yılında ihracatın 6 milyar doların üzerine çıkarmayı öngörüyor. Sektör önümüzdeki 5 yılda üretiminin bir kısmını, Anadolu şehirlerine kaydırmayı ve dünya pazarlarının önde gelen oyuncusu olmayı amaçlıyor. Tüm iç Giyim Sanayiciler Derneği (TiGSAD) Başkanı irfan Özhamaratlı, "Sektörümüz 2014'te de ürettiği katma değer, oluşturduğu istihdam ve getirdiği döviz girdisiyle ülke ekonomisindeki önemini koruyacak. Artık hedefimiz, modayı takip eden değil belirleyen olmak" diyor.  

Etiketler: iç çamaşırı,sektör,Rekabet,üretim

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER