Capital'e abone olun.
AR-GE'YLE YOĞUNLAŞACAK

AR-GE'yle yoğunlaşacak

Son dönemde otomotiv satışları gerilese de otomotiv yan sanayinde son 2 yılda iş hacminde önemli kayıp yok.

Son Güncelleme: 01.08.2012

(Oto. Yan Sanayi)
TEDARİK ÜSSÜ
Türkiye, 350'si küresel olmak üzere binin üzerindeki yan sanayi şirketiyle global pazarda gelişmiş bir tedarikçi üssü konumunda. Son dönemde otomotiv satışları gerilese de otomotiv yan sanayinde son 2  yılda iş hacminde önemli kayıp yok. 2009'da 13,5 milyar dolar olan sektörün iş hacmi geçen yıl yüzde 37 oranında artarak 18,5 milyar dolara yükseldi. Sektörün ihracat potansiyeli ise aynı dönemde yüzde 61 büyüdü. 2009'da 5,2 milyar dolar seviyesinde olan otomotiv yan sanayi ihracatı geçen yıl 8,4 milyar dolara yükseldi.

KÂRLAR AZALDI
Bu yılın ilk 5 ayında hem otomotiv üretiminde hem de ihracatında yaşanan azalmalar yan sanayinin performansını olumsuz etkiliyor. Bu yüzden bu yıl ihracatta önemli artış beklenmiyor. Özellikle AB içindeki otomotiv üreticilerinin azalan kârları ile tüm dünyada yaşanan kapasite fazlalığı yan sanayicileri sıkıntıya sokuyor. Tasarım konusundaki maliyet kalemlerinin artması, yüksek oranda tek bir pazara bağımlı olunması da diğer sıkıntılar arasında.

İHRACATAYNI KALACAK
İhracatta sadece yüzde 1'lik bir artış bekleniyor. Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dudaroğlu, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Kapasite fazlalığının yarattığı fiyat düşürme politikaları en büyük riskimiz. Bu yüzden hedefimiz pazar ve müşteri çeşitliliğini artırmak. 2023 ihracat vizyonumuzda yer alan 75 milyar dolarlık otomotiv ihracatını gerçekleştirmek için sektörümüzün 4 misli büyümesi lazım. Bunun için de hem yabancı yatırımların artması hem de AR-GE merkezlerinin çoğalması gerekli. Bu yıl hedefimiz AR-GE merkezi sayısını 50'ye, 2013'te ise 75'e çıkarmak."
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER