Capital'e abone olun.
ARAYIŞ SÜRÜYOR

Arayış sürüyor

Avrupa'nın 2012 yılında yaşadığı ekonomik durgunluk dolaylı olarak etiket sektörünü vurdu.

Son Güncelleme: 01.11.2013

(Etiket)
KRİZ VURDU
Avrupa'nın 2012 yılında yaşadığı ekonomik durgunluk dolaylı olarak etiket sektörünü vurdu. Sektörün doğrudan ihracat miktarı fazla olmasa da etiketin üzerinde kullanıldığı ürünlere karşı azalan talep, etiket talebini de olumsuz yönde etkiledi. Bu nedenle etiket sektöründe 2012 yılında büyüme gözlenmedi. Öte yandan makine parkı yatırımları, sıfır seviyesine düşmese de dikkat çekici bir biçimde azaldı. Müşteriler fiyat ve ödeme koşulları konularında, etiket üreticilerini daha fazla sıkıştırmaya başladı.

TÜKETİM DÜŞÜK

Sektör büyük bir gelişim potansiyeli gösterse de İngiltere ve Orta Avrupa'da kişi başına 13 metrekare olan etiket tüketimi, Türkiye'de ancak 3,5 metrekare düzeyinde kalıyor. Standart altı malzeme kullanımı, aşırı rekabet, kapasite fazlası, niteliksiz eleman ve düşük ihracat miktarı sektörün en önemli sorunları arasında yer alıyor. Ayrıca sektör, yeni çevre düzenlemelerinin getirdiği yükümlülükler için çözüm bulamamış durumda. Ek olarak sektördeki yoğun rekabet de kapasite kullanımlarını olumsuz yönde etkiliyor.

DİJİTALE YÖNELECEK
2012 krizinin olumsuz etkilerini henüz aşamayan etiket sektörü 2013'te büyüme beklemiyor. Ama önümüzdeki 5 yılda dijital baskının açabileceği yeni alanlar ve yeni ihracat pazarlarıyla gelişmeyi hedefliyor. Sektör orta vadede dijital teknolojinin ucuzlaması ve yaygınlaşmasını bekliyor. Etiket Sanayicileri Derneği Başkanı Aydın Okay, "Rekabetten bir nebze kurtulmanın ve toplam metrekare üretimini artırmanın yolları yeni uygulamalar ve Türkiye dışı pazarlar bulmaktan geçiyor" diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER