Capital'e abone olun.
BİLİNÇLENMEYLE BÜYÜYECEK

Bilinçlenmeyle büyüyecek

Sektör, bugün yaklaşık 30 bin tonluk bir hacme sahip, Artan evcil hayvan sahipliği oranına ve hazır mama kullanımına bakıldığında pazarın büyüklüğünün yaklaşık 275 milyon TL olduğu tahmin ediliyor.

Son Güncelleme: 01.12.2013

(KURU MAMA)
















PAZAR GENİŞLİYOR

Türkiye'deki evcil hayvanların beslenme alışkanlıklarına bakıldığında köpeklerin yüzde 89, kedilerin ise yüzde 75'i ev yemeği artıklarıyla besleniyor. Buna rağmen her yıl düzenli olarak büyüyen kedi-köpek mama sektörü, 2011 yılında yüzde 8,2012 yılında ise yüzde 10 civarında bir büyüme gösterdi. Sektör, bugün yaklaşık 30 bin tonluk bir hacme sahip, Artan evcil hayvan sahipliği oranına ve hazır mama kullanımına bakıldığında pazarın büyüklüğünün yaklaşık 275 milyon TL olduğu tahmin ediliyor.

KEDİ-KÖPEK SAHİPLİĞİ AZ
Türkiye'de kedi-kö-pek sahiplik oranı, Avrupa ve ABD'nin çok gerisinde. Avrupa ülkelerinde yüzde 30, ABD'de ise yüzde 50'ler civarında olan bu oran. Türkiye'de ise henüz yüzde 6 dolaylarında. Bu durum sektörün büyümesini yavaşlatıyor. Sektörün bir diğer büyük sıkıntısı da tüketicinin kafasındaki "yabancı ve pahalı mama kalitelidir” algısı. Yerli şirketler bu imajı yaşa göre ürün çeşitlendirmesi yapma ve kaliteli ürünleri uygun fiyatla tüketiciye sunma politikasıyla değiştirme gayretinde.

YÜZDE 10-15 BÜYÜME
2015 yılına kadar önemli sıçramaların beklendiği sektörde önümüzdeki beş yıl boyunca yılda yüzde 10-15'lik bir büyüme öngörülüyor. Ancak sektörün daha iyiye gitmesi için evcil hayvanların beslenme alışkanlıkları konusundaki yanlış bilgilerin değiştirilmesi şart. Sektörün liderlerinden Tropikal Pet'in CEO'su izzet Saban, "Ev yemeği artıklarının evcil hayvanlar üzerindeki ciddi tahribatı hakkında insanlar yeterince bilinçlendirilirse, sektörün önünün daha da çok açılacağını düşünüyoruz” diyor.  

Etiketler: sektör,Evcil hayvan,Mama

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER