Capital'e abone olun.
BİLİNÇLİ TÜKETİME ODAKLANDI

Bilinçli tüketime odaklandı

Margarin sektörü, 2014 sonunda yaklaşık yüzde 4 büyüyerek 3,64 milyon TL ciroya ulaşmayı öngörüyor.

Son Güncelleme: 01.08.2014

İHRACAT TAM GAZ
Margarinde iç tüketim, 2013 yılında bir önceki yıla göre yüzde 12,9 büyüdü. 2013'te ihracatta da olumlu gelişmeler yaşandı. Her yıl 100 bin ton civarında olan margarin ihracatı, miktar bazında yüzde 40 artarak 153 bin tona ulaştı. Son 10 yıla bakıldığında yaklaşık 100 bin ton margarin ihracatı yapıldı. iç ve dış tüketim amacıyla toplam margarin üretim miktarı ise 724 bin ton seviyesinde gerçekleşti. Margarin sektörünün ihracat pazarları Ortadoğu, Kuzey Afrika, Balkanlar ve eski Sovyet ülkeleri olarak sayılabilir.

ALGI YÖNETİMİ

Son dönemde sağlık ve beslenme konularının popüler hale gelmesiyle medyada margarin tüketimiyle ilgili birbiriyle çelişen çokça haber ve yorum yer almaya başladı. Mutfak Ürünleri ve Margarin Sanayicileri Derneği (MÜMSAD), bu konudaki yanlış bilgilendirmeyi önlemek için bu yıl iki ayaklı yeni bir program başlattı. Dernek Türkiye'nin dört bir yanında 'Gıdada Bilgi Kirliliğine Son' sloganı ile yerel basına yönelik basın toplantıları yaparken 'Ters Köşe Sorular' ile de lokal diyetisyenlere ulaşıyor.

AJANDADA NE VAR?

Margarin sektörü, 2014 sonunda yaklaşık yüzde 4 büyüyerek 3,64 milyon TL ciroya ulaşmayı öngörüyor. Sektörün önümüzdeki dönemdeki ajandası ise yine çeşitli programlarla tüketicileri bilinçlendirerek endüstriyi geliştirmek olacak. Bu kapsamda medyadaki bilgi kirliliğini önlemek için doktor ve diyetisyenlere ulaşılacak. MÜMSAD Başkanı Metin Yurdagül, "Derneğimiz kapsamına giren gıda ürünleri hakkında her zaman bilgi verip ve literatür desteği sağlayacağız" diyor.  

Etiketler: Gıda Sektörü,büyüme,ihracat,margarin sektörü

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER