Capital'e abone olun.
E-TİCARETTE BÜYÜK PATLAMA

E-ticarette büyük patlama

Dünyada 1 milyardan fazla kişi internetten alışveriş yapıyor.

Son Güncelleme: 01.09.2011

İnternetten alışveriş yapılan ülke Güney Kore. Türkiye ise 32 milyon internet kullanıcısıyla dünyada 12'nci, Avrupa'da ise 4'üncü sırada. Perakende satışların yaklaşık yüzde 2'si internet üzerinden yapılıyor. Her 10 kişiden 2'si, yani yaklaşık 6 milyon kişinin internetten alışveriş yaptığı tahmin ediliyor. 2003 yılında 262 milyon lira olan pazarın cirosu ise 2010'da 15 milyar liraya yükseldi. 7 yılda 50 katın üzerinde büyüme yaşandı. Ancak asıl büyüme, bu yıl ve 2012'de bekleniyor. Pazardaki bütün oyuncular hazırlıklarını buna göre yapıyor. Depo ve çağrı merkezi yatırımlarını artıyor. İnternete özel kampanyalar geliştiriliyor. Bu yüksek büyüme oranları, yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor. Alman Otto'dan Amerikalı Groupama'ya kadar dünyanın en büyük e-perakende devleri Türkiye pazarında kıyasıya rekabet ediyor. Pek çoğu da 50 katın üzerinde büyüyen pazara girmek için araştırma yapıyor. Yerli sitelerin hedefinde ise yurtdışı var. Özellikle yakın coğrafya yapılan yatırımlar artıyor. Ancak hepsinin ortak hedefi, Türkiye'deki 32 milyon internet kullanıcısına internetten e-ticaret'i daha iyi anlatmak, sistemi yaygınlaştırmak. Markafoni'den Grupanya'ya, Hepsiburada.com'dan e-bebek'e online perakendecilerin yatırım planlarını araştırdık. İşte Türkiye'nin en büyük online perakendecilerinin gelecek planları...

ÖZEL ALIŞVERİŞ KULÜPLERİ
Son 2 yılda sektörde en hızlı büyümeyi özel alışveriş kulüpleri, grup satın alma ve tatil siteleri gerçekleştirdi. Fransa'da 2001'da venteprivee.com ile başlayan özel alışveriş kulüpleri trendinin Türkiye'deki en önemli temsilcisi Markafoni ve Limango. Bu siteler, kapalı devre alışveriş mantığıyla çalışıyor. Sadece davetle üye olunabiliyor. Hedefleri ise sınırlı sayıdaki lüks ürünü kısıtlı zaman aralığında satmak. Böylece kulüp üyeleri, her gün farklı bir alışveriş kampanyasıyla karşılaşıyor. Dünyanın en lüks markalarını yüzde 70'e varan indirimlerle satın alıyor. Sinan Afra tarafından kurulan Markafoni, 2 yılda 1,5 milyon üyeye ulaştı. Cirosu her ay yüzde 30 ila 40 artış gösteriyor. Afra ve ekibi yurtdışında da Markafoni'nin kardeş sitelerini kuruyor. Sehirfırsati.com, Grupanya, Markapon gibi grup satın alma siteleri de her geçen gün üye sayılarını ve cirolarını artırıyor. Bu alanda dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden ABD merkezli Groupon da sehirfirsati.com ile pazarda rekabet ediyor. Üyelerine Türkiye'nin 81 ilinde yemeden içmeye, eğlenceden güzelliğe farklı alanlarda yüzde 90'a varan indirimler sunuyor. Sehirfirsati.com Genel Müdürü Emre Ekmekçi, 800 binden fazla üyelerine 15 milyon liranın üzerinde tasarruf sağladıklarını söylüyor. Grupanya CEO su Esra Sertoğlu da "Grup satın alma ve benzeri iş modelleri hızla büyümeye devam edecek" diyor ve ekliyor: "Anlık kişiye özel kampanyalar ve tüketicinin anlık ihtiyaçlarına göre belirlenmiş teklifler artacak. E-ticaret giderek kişiselleşecek."  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER