Capital'e abone olun.
GENÇLERE ODAKLANACAK

Gençlere odaklanacak

Sektördeki büyüme hijyenik sunum gereği daha çok paketli kuruyemiş alanında gerçekleşti. 4 yıl öncesine kadar paketli satılan kuruyemişin oranı sadece yüzde 15'ti.

Son Güncelleme: 01.04.2014

(Kuruyemiş)

PAKETLİ ÜRÜN DESTEĞİ

Son 5 yılda her yıl yaklaşık yüzde 10 büyüme gösteren kuruyemiş sektörünün hacmi, 2013'te 3,6 milyar TL'ye ulaştı. Sektördeki büyüme hijyenik sunum gereği daha çok paketli kuruyemiş alanında gerçekleşti. 4 yıl öncesine kadar paketli satılan kuruyemişin oranı sadece yüzde 15'ti.

Bugün bu oran yüzde 35'e ulaştı. Türkiye'de yılda yaklaşık 110-120 bin ton ay çekirdeği olmak üzere toplam 500 bin tonluk çerezlik kuruyemiş tüketimi söz konusu. Sektörün yaklaşık 500 milyon dolarlık ihracatı olduğu tahmin ediliyor.

DÖVİZE KARŞI DUYARLI
Tüketicinin sağlıklı ürünlere yönelik olarak artan ilgisi, diyetisyen ve doktorların tavsiyelerinin de etkisiyle kuruyemiş sektörü, son 5 yıldır "sağlıklı atıştırmalık” olarak yeniden konumlandı. Sektör de sadece kuru meyve ve çiğ ürünlerin yer aldığı serilerin sunumuna yönelerek bu konumunu güçlendiriyor.

Ancak bazı ürünlerde ithalat fazlaca öne çıkıyor. Fazla miktarda bulunmayan badem, ceviz ya da Türkiye'de hiç üretilmeyen kaju, bu ürünlerden. Sektör ithalat nedeniyle döviz hareketliliğine duyarlı durumda bulunuyor.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler: kuruyemiş,tüketim,üretim,pazar,büyüme

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER