Capital'e abone olun.
HEDEF AVRUPA LİDERLİĞİ

Hedef Avrupa liderliği

Plastik sektörünün 2012 yılında 2011'e göre yüzde 9,5 artarak 5 milyar 16 milyon dolara yükseldi.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Plastik
2012İYİ GEÇTİ
Plastik sektörü, 2012 yılını başarılı geçirdi. Sektörün plastik ve mamulleri ihracatı, 2012 yılında 2011'e göre yüzde 9,5 artarak 5 milyar 16 milyon dolara yükseldi. Direkt ihracata otomotiv, beyaz eşya, inşaat sektörleri aracılığıyla yapılan dolaylı ihracat da eklendiğinde sektör, yaklaşık 11 milyar dolarlık ihracata imza attı. 2012 yılında plastik sektörünün en çok ihracat yaptığı ülkeler sırasıyla Irak, Rusya, Almanya, Azerbaycan, İngiltere, İran, Fransa, Gürcistan, Romanya ve Bulgaristan oldu.

DIŞA BAĞIMLILIK SORUNU
Plastik sektörünün en önemli sorunu, hammaddede yüzde 85 oranında dışa bağımlı olması. Sektör temsilcileri ithalatın azaltılabilmesi için yeni yatırımlara ihtiyaç olmasına rağmen yakın dönemde Türkiye'ye yeni bir petrokimya yatırımı olmayacağını öngörüyor. Sektörün sorunları içinde ikinci sırada ise enerji geliyor. Yeni enerji kaynakları yaratılması, enerjiye yönelik yeni yatırımlar yapılması ve enerji maliyetlerinin düşürülmesinin plastik sektörüne büyük destek sağlaması bekleniyor.

2013 PLANLARI
Plastik sektörü, 2013'ün ilk üç ayında 2,2 milyon ton üretim gerçekleştirdi ve geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 13'lük bir artış yakaladı. 2016 yılında Avrupa liderliği hedefleyen sektör, şu an üretim kapasitesiyle Avrupa'da Almanya'nın ardından ikinci sırada. PAGEV (Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Uysal, ”2013 yıl sonu büyüme hedefinin yüzde 12,5 olduğunu, üretim kapasitesinin de yaklaşık 9 milyon tona ulaşacağını söyleyebilirim” diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER