Capital'e abone olun.
HEDEF BİRİNCİLİK

Hedef birincilik

2010 ve 2011 kan kaybediyor denilen sektörde ezberlerin bozulduğu yıllar oldu.

Son Güncelleme: 01.02.2012

Tekstil
REKOR ARTIŞ
Türkiye, Avrupa'nın en büyük tekstil üreticisi, ihracatında ise Almanya ve italya'nın ardından 3'üncü, 2010 ve 2011 kan kaybediyor denilen sektörde ezberlerin bozulduğu yıllar oldu. 2010'da hiç beklenmedik şekilde ihracat, 2009'a göre yüzde 20 arttı, Geçen yıl ise ihracat yüzde 23 oranında artarak 6,5 milyar dolardan 8 milyar dolara yükseldi, Bunda Avrupalı büyük markaların Çin'i bırakıp Türkiye'ye dönmesi etkili oldu, Bu ortamda sektörün kapasite kullanım oranı yüzde 80'i aştı, Yeni siparişlerle hem ihracat hem de istihdamda kriz öncesi döneme dönüldü.

YÜKSE MALİYET
Kriz döneminde sektörün en önemli avantajları, ana ihracat pazarlarına yakınlığıyla esnek üretim gücü oldu, ihracat ve istihdamda kriz öncesine dönen sektörde, döviz kurlarında yaşanan artış olumlu etki yaptı, Öte yandan düşen kârlılık oranları da sektörün bir diğer önemli sorunu, ihracat artışına karşın sektörde kârlar aynı oranda artmıyor, Son 3 yılda sektörün kârlığı yüzde 27 azaldı, En önemli sorunlardan biri de diğer sektörlerde olduğu gibi üretim maliyetlerinin yüksekliği.

REVİZE EDİLDİ
Bu yıl sektörün ihracatının 9,5 milyar dolara yükselmesi bekleniyor, Sektörün 2023 hedefi ise 25 milyar dolarlık tekstil ihracatını gerçekleştirmek, 2011 'in sektör için rekorlarla geçtiğini söyleyen Uludağ Tekstil ihracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ibrahim Burkay, "2012'de de geçen yıl başlayan olumlu gelişmelerin devam etmesini bekliyoruz, Bugün Avrupa'nın en büyük tekstil üreticisi olan ülkemizi birkaç yıl içinde Avrupa'nın en büyük ihracatçısı yapacağız."
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER