Capital'e abone olun.
HEDEF İHRACATTA İLK 5'E GİRMEK

Hedef ihracatta ilk 5'e girmek

Ortadoğu ve Arap ülkelerinde yaşanan iç karışıklıklara rağmen Türkiye'nin 2012'de ihracat yaptığı ülkeler arasında ilk üç sırayı Irak, Libya ve Almanya aldı.

Son Güncelleme: 01.03.2014

(Mobilya)


İHRACATTA BÜYÜDÜ

İthal ürünlere bağımlılığı en az olan sektörlerden mobilya, 10 yıl önce 350 milyon dolar olan ihracatını yaklaşık yüzde 472 artışla 2013 yılında 2 milyar dolara ulaştırdı. Aynı zamanda sektör, mobilya ihracatçısı ülkeler arasında 21'inci sıradan 15'inci sıraya yükseldi.

İhracatta geçen yıla göre yüzde 15 büyüyen mobilya sektörü, ithalatta ise yüzde 14 küçüldü. Ortadoğu ve Arap ülkelerinde yaşanan iç karışıklıklara rağmen Türkiye'nin 2012'de ihracat yaptığı ülkeler arasında ilk üç sırayı Irak, Libya ve Almanya aldı.

İTALYA İLE YARIŞIYOR
Türkiye, coğrafi olarak zengin Ortadoğu pazarı, gelişmiş Batı Avrupa ve her geçen gün büyüyen Doğu Avrupa arasında bulunduğundan mobilya endüstrisinde oldukça etkili bir pazar. Ayrıca Türkiye, kalite, teknoloji ve tasarım alanlarında dünya markası olmuş İtalya, Almanya gibi mobilya üretimiyle tanınan ülkelerle rekabeti, her geçen gün daha fazla artıyor.

Sektör gelişen sanayisi ve artırdığı AR-GE çalışmalarıyla dış ülkelere açılmayı hedeflediğinden nitelikli istihdam için üniversitelerde mobilya üretimi eğitimi talep ediyor.

İDDİALI HEDEF
İhraç fazlası veren nadir sektörlerden mobilya pazarında, önümüzdeki dönemde yerli kaynak kullanımının artması bekleniyor. Sektör, 2023 yılında 25 milyar dolar üretim, 10 milyar dolar ihracata ulaşmayı ve dünyanın 10'uncu büyük mobilya üreticisi olmayı hedefliyor.

Sektörün öncü markalarından ZOW Türkiye'nin Genel Müdürü Aykut Engin, "Dünya standartlarında üretim yapan tesislerimiz ve özgün mobilya tasarımlarımız, sektörümüzü 2023 için konan ihracat hedefinde ilk 5'e ulaştıracaktır” diyor.  

Etiketler: üretim,mobilya,ihracat,pazar,büyüme

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER