Capital'e abone olun.
İHRACAT YÜZDE 20 ARTACAK

İhracat yüzde 20 artacak

Türkiye, 15 yılda dünyanın en fazla iç giyim ihracatı yapan 3'üncü ülkesi oldu.

Son Güncelleme: 01.01.2011



15 YILDA HIZLI YÜKSELİŞ
Bir yıllık iç giyim ihracatı 1 milyar doların üzerinde. iç pazarla birlikte sektörün büyüklüğü 2,5 milyar dolar. 2009'a göre 2010'da pazardaki önemli gelişme ihracattaki düşüşün durması ve pazarın yükselişe geçmesi oldu. Henüz 2009'daki yüzde 27'lik kayıp telafi edilebilmiş değil. Ancak 2009'a göre 2010'da iç pazarda yüzde 15, ihracatta ise yüzde 20 artış yaşandı.

YENİ DÖNEM PLANI Hem yurtiçi hem de yurtdışında iç giyime verilen önemin artması, pazarın en önemli avantajı. Özellikle Ortadoğu ve Afrika'da Türk markaları çok seviliyor. Bu bölgelere ihracatta ciddi artış yaşanıyor. Geçen yıl, ihracat yapan şirketler Mısır'da yüzde 300, Libya'da ise yüzde 200 artış yakaladı.

En büyük sıkıntı ise ABD, Avrupa ve Japonya pazarlarında. AB'ye yapılan iç giyim ihracatını artırmak için sektörün önde gelen temsilcileri zincir mağazalar açmayı planlıyor. ABD'de ise büyük toplantıcılarla anlaşıp mağazalar zincirinde yer almak için çalışılıyor.


HEDEF 3'ÜNCÜLÜĞÜ KORUMAK
Dünyanın en büyük iç giyim ithalatçısı olan Japonya pazarına açılmak sektörün en önemli planları arasında. Bunun için mar- kalaşma ve yurtdışı tanıtıma ağırlık verilmesi hedefleniyor. 2011 için ihracatın yüzde 20 artacağı öngörülüyor. 2011 'de iç pazarda da ihracata benzer büyüme rakamlarının yakalanacağını söyleyen Yeni inci Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Furkan Atakan, şu değerlendirmeyi yapıyor: "Sektör olarak hedefimiz, dünya üçüncülüğünü korumak. Bunun için önceliğimiz elimizdeki pazarları korumak ve yenilerini elde etmek.

 

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER