Capital'e abone olun.
İHRACATI ARTIYOR

İhracatı artıyor

Türkiye, kültür balıkçılığı üretiminde Avrupa'da Norveç'in ardından ikinci sıraya yükseldi.

Son Güncelleme: 01.05.2013

Su ürünleri
2008’DEN SONRA TOPARLADI
Su ürünleri sektörü, 2008 krizi sonrasında yetiştiricilikte çok daha sağlıklı bir yapıya kavuştu. Bugün, Türkiye'nin 32 ilindeki deniz ve iç sularda 2044 yetiştiricilik tesisi bulunuyor. Türkiye, kültür balıkçılığı üretiminde Avrupa'da Norveç'in ardından ikinci sıraya yükseldi. Sektör, ürettiği kültür balıklarının yüzde 37'sini ihraç ediyor. 2008 krizinden sonra ihracatta yüzde 17'lik bir düşüş gerçekleşse de sektör kısa sürede toparlandı ve ihracat artışı devam etti. 80 ülkeye ihracat yapan sektörde 25 bin kişi çalışıyor.

TÜKETİM ARTIŞI BEKLİYOR
İç piyasada 2011 yılında yaklaşık 120 bin ton yetiştiricilik ürünü balıktüketildi. 2012 yılında da bu tüketim sürdü. AB ülkelerinde 25 kilo, Japonya'da 80 kilo olan kişi başına balık tüketimi, Türkiye'de sadece 9 kilo. Sektörün öncüleri, ihracatı artırmak, aynı zamanda balığın sayısız yararlarına dikkat çekerek daha fazla tüketilmesini sağlamak amacıyla 2008 yılında Su Ürünleri Tanıtım Grubu'nu (STG) kurdu. STG balık tüketimine dikkat çekmek için 2013'te balık-ekmek şenlikleri düzenlemeye devam edecek.

2023’Ü HEDEFLİYOR
Hedef pazarlara yakınlığı, tür çeşitliliği, AB normlarına uygun üretim kapasitesi ve yüksek ihracat potansiyeliyle sektör 2020'ye kadar yılda ortalama yüzde 3 büyüme bekliyor. Bu büyüme beklentisiyle sektöre 1 milyar doların üzerinde yatırım yapıldı. Sektörün 2013 için ihracat hedefi ise 550 milyon dolar. Ege ihracatçı Birlikleri (EİB) yetkilileri, "2023 yılı için belirlediğimiz 1,5 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için Uzakdoğu'dan ABD'ye sektörün nabzını tutan fuarlara katılarak tanıtım yapacağız” diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER