Capital'e abone olun.
İNDİRİMLER AZALACAK

İndirimler azalacak

2005-2008 yılları arasında yüzde 18'ler seviyesinde büyüyen organize pazarda, son dönemde büyüme yavaşladı.

Son Güncelleme: 01.01.2013

Organize perakende
90 MİLYAR DOLAR
Türkiye'de toplam perakende pazarının büyüklüğü, 190 milyar dolara ulaştı. Bunun 90 milyar dolarını organize perakende oluşturuyor. 2005-2008 yılları arasında yüzde 18'ler seviyesinde büyüyen organize pazarda, son dönemde büyüme yavaşladı. 2011 'de yüzde 8 büyüyerek 80 milyar dolara ulaşan pazarın, 2012'de yüzde 12,5 büyüdüğü öngörülüyor. Buna göre organize tarafta pazarın hacmi, 90 milyar dolara ulaştı. En çarpıcı büyümeyi ise moda perakendecileriyle indirim marketleri elde etti. Toplam pazar içinde moda perakendesinin payı yüzde 55'lere çıktı. indirim marketleri ise ortalama yüzde 40-50 büyüdü.

KÂRLILIK AZALDI

Kârlılığın azalması, sektörün önemli sorunlarından biri. Daha önce fiyatları indirerek büyüyen organize perakendede, yeni dönemde markalar artan vergi oranlarını fiyatlarına yansıtmaya başladı. Bu da kârlılıkları olumsuz etkiliyor. Yeni dönemde perakendecilerin hedefinde, daha çok büyüme yerine kârlılığı artırmak yer alıyor. Bunun için daha az stokla çalışıp yüksek büyüme hedeflerinden vazgeçiliyor. Ayrıca iç üretimi teşvik amacıyla getirilen vergiler ve küresel ısınma pazarı olumsuz etkiliyor.

YÜZDE 15 BÜYÜME

2013'te organize perakende pazarının yüzde 15 büyümesi ve 103,5 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, sektörü şöyle değerlendiriyor: "2013'te pazarın yüzde 15 büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Önümüzdeki dönemde perakendedeki en önemli trendlerden biri, daha az indirim yapmak olacak. Düşen kâr oranlarıyla birlikte indirimler azalacak. Sektörde daha az stokla çalışma artacak.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER