Capital'e abone olun.
KONSOLİDASYON BEKLİYOR

Konsolidasyon bekliyor

Geçen yıl pet su satışları yüzde 9,6, damacana satışları ise yüzde 1,5 büyüdü.

Son Güncelleme: 01.10.2012

Ambalajlı Su

TÜKETİM ARTTI
4 yıl önce 8,7 milyar litre olan pazarın hacmi, geçen yıl 10 milyar litreyi yakaladı. Pazarın cirosu, 3 yılda 3 milyar TL'den 3,4 milyar TL'ye yükseldi. Kişi başına düşen yıllık su tüketimi, son 3 yılda yüzde 9 büyüyerek 133 litreye çıktı. Artan ambalajlı su tüketiminde, gelir seviyesinin yükselmesi etkili oldu. Ambalajlı su tüketiminin yüzde 66'sını damacanalar oluştursa da son dönemde pazarda en büyük artış pet suda yaşanıyor. Geçen yıl pet su satışları yüzde 9,6, damacana satışları ise yüzde 1,5 büyüdü.

DAMACANA KRİZİ
Sektörün en önemli sorunu, Türkiye'nin kişi başına düşen yıllık su tüketiminin, gelişmiş ülkelere göre düşük olması. Türkiye'de kişi başına düşen yıllık su tüketimi, 133 litreyken bu oran Almanya'da 165 litre. Ayrıca yaz döneminde yaşanan damacana krizi de sektörü olumsuz etkiledi. Küçük ve marka bilinirliği yerleşmemiş şirketlerin satışları azaldı. Tüketiciler ise geri dönüşümlü damacanadan ziyade dönüşümlü olmayan pet ambalaja yöneldi.

PET HIZLI BÜYÜYECEK

2012'de pazarın 3,6 milyar TL'yi yakalaması bekleniyor. Damacana pazarının yüzde 1,5; pet su satışlarının ise yüzde 8 büyüyeceği tahmin ediliyor. Artan rekabet ortamında konso-lidasyonun kaçınılmaz olduğunu söyleyen Ambalajlı Su Üreticileri Derneği (SUDER) Başkanı İsmail Özdemir, sektörü şöyle değerlendiriyor: "Yaşanan damacana krizi sektörde değişikliklere neden oldu. Önümüzdeki dönemde ise üst gelir grubunda değişik sulara talep olacak. Cam şişede, oksijenli su gibi değişik tatlar üretilecek.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER