Capital'e abone olun.
KULLANIM ALANI GENİŞLEYECEK

Kullanım alanı genişleyecek

Seramik sektöründe dünyanın en büyük üreticisi olan Çin'i, sırasıyla italya, ispanya, Brezilya ve Hindistan takip ediyor

Son Güncelleme: 01.03.2011

(SERAMİK )

KRİZİN ETKİSİ
Türkiye ise dünyanın en büyük 7'nci, Avrupa'nın ise 3'üncü üreticisi. Ancak sektörün cirosu, 2009'da krizin etkisiyle 1,8 milyar liraya geriledi. 360 milyon metrekarelik kapasitenin 225 milyonu kullanıldı. Geçen yıl ise üretim talebin canlanmasıyla yeniden arttı. 25 oyuncu ile 30 bin çalışanın bulunduğu pazarın cirosu 2 milyar lira seviyesine çıktı.

DİJİTAL DÖNEM
Sektörün en önemli eksileri arasında enerji ve nakliye maliyetlerinin yüksekliği, imaj ve arz fazlalığı gibi sorunlar bulunuyor. Sektörün en büyük avantajı ise hammaddeyi yurtiçinden temin etmek ve yurtdışı pazarlara olan yakınlık. Sektördeki en yeni yatırımların başında ise dijital seramik üretimi geliyor. Bu sayede bilgisayarda tasarlanan her türlü desen seramiğin üzerine işlenebiliyor. Böylece seramiğin yer döşemesinden yatak odasına, hatta duvarlarda kullanılması hedefleniyor.

DEKORATİF ÜRÜN
Kriz döneminde yaşanan küçülme, yerini büyümeye bıraktı. Sektörün 2011 hedefi, yüzde 20 büyüyerek 2,4 milyar lirayı yakalamak. Bien Seramik Genel Müdürü Metin Savcı, sektörün geleceğini şöyle değerlendiriyor:
 "Seramik, bundan sonra sadece banyo ve mutfak gibi ıslak zeminlerde kullanılmayacak. Evlerin salon duvarlarından ofislere kadar dekoratif kullanımı artacak. Böylece sektör yeni kullanım alanları ve konut projeleriyle daha da büyüyecek. Avrupa'da seramik üreticileri krizden çıkamadı. Türkiye, daha avantajlı olacak."
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER