Capital'e abone olun.
MAĞAZA SAYISI ARTIYOR

Mağaza sayısı artıyor

Müşteri sayısındaki istikrarlı büyümeyle birlikte yeni mağaza yatırımları artıyor.

Son Güncelleme: 01.07.2009

Yapı marketleri, perakende sektörü içindeki payını artırıyor. Özellikle krizden dolayı evde vakit geçirmeyi tercih eden tüketicilerin harcama alışkanlıklarının değişmesi de sektörün büyümesine yol açıyor. 1995’te perakende sektörü içinde oldukça küçük bir paya sahip olan sektörün, bugün ulaştığı büyüklük 7 milyar dolar seviyesinde. Zaman içinde oyuncu sayısını da artıran sektörde, ulusal bazda faaliyet gösteren 5 önemli şirket bulunuyor. Sektörün en büyük oyuncusu yüzde 40’lık pazar payıyla Koç Topluluğu şirketlerinden Koçtaş. Sektörde önemli bir geçiş yaşanıyor. Nalburiye ve inşaat ağırlıklı ürünler satan yapı marketleri konseptinden ev geliştirme pazarına doğru geçiş süreci başladı. Bu trend, sektördeki firmaların hedef kitlesini etkiliyor. Erkek tüketicilerden bayanlara doğru kayış yaşanıyor. Koçtaş Genel Müdürü Alp Özpamukçu, “Organize ev perakendeciliği pazar büyüklüğü itibarıyla oldukça cazip olduğundan yerli ve yabancı sermayenin dikkatini çekiyor” diyor. Özpamukçu, şu bilgileri aktarıyor: “2008’de perakendede toplam mağaza sayısında 2007’ye göre yüzde 21 artış yaşandı. Bu artış bizim de yer aldığımız gıda dışı perakendede yüzde 13 olarak gerçekleşti. 2009’da da yapı marketleri pazarında 7 milyar dolarlık pazarın korunacağını öngörüyoruz.”   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER