Capital'e abone olun.
MARKALAŞMA ARTACAK

Markalaşma artacak

2010 itibarıyla sektör, büyüme trendine geçti.

Son Güncelleme: 01.08.2010


(Mobilya)
Mobilya sektöründe, krizle birlikte tüketimde daralma yaşanmıştı. 2010 itibarıyla sektör, büyüme trendine geçti.
2008’de 7,5 milyar dolar olan mobilya pazarı, 2009’da krizin de etkisiyle 7 milyar dolar seviyesine geriledi. Özellikle, geçen yıl hayata geçirilen KDV indirimi sektördeki kayıpların artmasını engelledi. Üretim yüzde 20, satışlar ise yüzde 40 arttı. Sektörün ihracatında ise iddialı büyüme rakamları dikkat çekiyor. Geçen yıl 1,3 milyar dolardan 1 milyar dolara gerileyen ihracatın, bu yıl 1,5 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. En fazla mobilya ihracatını Almanya, Fransa ve Hollanda’ya yapan sektör, ihracat artışını ise Libya, Suriye, İran ve Irak pazarlarına yoğunlaşarak yakalamayı hedefliyor.  İstenilen rakamlar yakalanırsa Türkiye dünyanın en fazla mobilya ihracatı yapan 21’inci ülkesi olmaktan çıkıp 15’inciliğe yükselecek. Dünya mobilya ihracatında ise en büyük ülke ABD. Çin ikinci, İtalya ise üçüncü sırada yer alıyor. Mobilya sektörünün geleceğinin çok parlak olduğunu söyleyen Masko Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı’nın, sektörle ilgili değerlendirmesi şöyle:  “Mobilya sektörünün orta vadede İtalya’ya rakip olma şansı var. Tasarım ve AR-GE çalışmalarına önem verip sektördeki markalaşmayı artırmak gerekiyor.”   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER