Capital'e abone olun.
MARKALAŞMA AYAĞI BAŞLADI

Markalaşma ayağı başladı

Sektörün ihracatı ise dünya ekonomisinin küresel krizin etkisi altında olduğu 2009 yılında yaklaşık 1,1 milyar dolarken beş yılda yüzde 73 artarak 1,9 milyar dolara ulaştı.

Son Güncelleme: 01.05.2014


(Deri)
2013’TE TOPARLADI

Deri ve deri ürünleri sektörü imalatı, 2010 yılında bir önceki yıla göre yüzde 20,8,2011 'de ise bir önceki yıla göre yüzde 2,6 büyüdü. 2012 yılında üretimde yüzde 4 düşüş yaşayan sektör 2013'te ise toparlanarak bir önceki yıla göre yüzde 3,7 artış kaydetti.

Sektörün ihracatı ise dünya ekonomisinin küresel krizin etkisi altında olduğu 2009 yılında yaklaşık 1,1 milyar dolarken beş yılda yüzde 73 artarak 1,9 milyar dolara ulaştı. Sektör, üretim kapasitesi açısından Avrupa'da İtalya'dan sonra 2'nci büyük ülke konumunda.

TANITIM ATAĞINDA
Deri ve deri ürünleri üretiminde Türkiye'nin en önemli dezavantajı sektörün başlıca girdisi olan ham deri tedarikinde büyük ölçüde ithalata bağımlı olması. Sektör, bu bağımlılık nedeniyle yurtdışı ham deri kaynaklarında meydana gelen ani ve negatif değişimlerden olumsuz etkileniyor.

Sektörün son dönemde odaklandığı konular ise marka ve tasarım odaklı çalışmalar. Deri Tanıtım Grubu (DTG) son birkaç yıldır sektörün marka algısının yükseltilmesi amacıyla hedef pazarlarda tanıtım faaliyetleri gerçekleştiriyor.

2023 HEDEFİ 5,2 MİLYAR DOLAR
Türk deri ve deri ürünleri sektörü, uzman işçilik bilgisini özgün tasarımlarla birleştirip markalaşarak dünya pazarlarında daha fazla söz sahibi olmayı planlıyor. Sektörün ihracat hedefleri 2014  yılı 2,2 milyar dolar, 2019 yılı için ise 3,8 milyar dolar olarak belirlenmiş durumda.

İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Lemi Tolunay, "2023 yılında ihracatta 5,2 milyar dolar seviyesine ulaşmayı planlıyoruz. Bu doğrultuda tanıtım ve markalaşma etkinliklerine devam ediyoruz” diyor.  

Etiketler: deri,ihracat,marka

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER