Capital'e abone olun.
MODA ÜRÜNLER TALEBİ ARTIRDI

Moda ürünler talebi artırdı

Türkiye'de kişi başına düşen milli gelirin artması ile saat modellerinde tasarımın ön planda tutulması oldu.

Son Güncelleme: 01.08.2011

(Saat)

600 MİLYON DOLAR
Türkiye'de saat üretimi yapılmıyor. Buna karşın sektör, hızlı büyümesini sürdürüyor. 2009'da krizin etkisiyle 400 milyon dolara gerileyen saat pazarı için 2010, toparlanma yılı oldu. Saat satışları değerde 600 milyon dolara ulaşırken pazar da 2009'a göre yüzde 50 büyüdü. Kriz sonrası alım gücü rahatladığından özellikle 400 ila 2 bin TL arasındaki saatlerin satışında önemli artış yaşandı. Özellikle saatin ihtiyaç olmaktan çıkıp kıyafeti tamamlayan moda aksesuarı haline gelmesi satışları artırdı.
TAKLİT SORUNU Pazarın en önemli artıları, Türkiye'de kişi başına düşen milli gelirin artması ile saat modellerinde tasarımın ön planda tutulması oldu. Milli gelirin artması, tüketicilerin saate yaptıkları harcamayı artırdı. Tasarımın ön planda tutulduğu modeller ise saati ihtiyaç olmaktan çıkararak insanların kıyafetlerini tamamlayan moda aracı haline getirdi. Pazardaki en büyük sıkıntı ise taklit ve sahtecilik. Ağırlıklı olarak Çin'den gelen taklit ürünler, sektörün imajını olumsuz etkileyerek güven sorunu oluşturuyor.
YENİ MARKALAR 2011 sonunda da sektörde yüzde 15 ila 20 arasında büyüme bekleniyor. "Yeni moda markalarının sektöre katılımı ve ekonomik koşulların olumlu yönde ilerlemesi, pazarın büyümesinde etkili olacak" diyen Saat &Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, pazara ilişkin şu değerlendirmede bulunuyor: "insanların saat alma alışkanlığı yeni çıkan tasarımlarla değişti. Artık günün farklı zaman dilimlerine ve kıyafetlere göre saat kullanma trendi yayılıyor. Dünyada ve Türkiye'de bu alışkanlık gün geçtikçe kendisini daha fazla hissettirecek."
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER