Capital'e abone olun.
ÖNCE BİSİKLET KÜLTÜRÜ

Önce bisiklet kültürü

Bisiklet sektörü, 2013 yılında özellikle mayıs-temmuz dönemini oldukça durgun geçirdi. Sektör eylül ayında toparlanma sürecine girdiyse de bu sezon büyüme gözlenmedi.

Son Güncelleme: 01.02.2014

(Bisiklet)

DURGUNLUK YAŞIYOR
Bisiklet sektörü, 2013 yılında özellikle mayıs-temmuz dönemini oldukça durgun geçirdi. Sektör eylül ayında toparlanma sürecine girdiyse de bu sezon büyüme gözlenmedi. Yine de genel olarak bisiklete olan ilginin her geçen gün arttığını görüyoruz. Türkiye'de yaklaşık yüzde 45'i çocuk bisikleti olmak üzere 1,3 milyon seviyesinde bir satışın gerçekleştiği tahmin ediliyor. Türkiye'de bisiklet alımları ulaşım değil de daha çok spor ve eğlence amaçlı olduğundan satışı yapılan modellerin büyük çoğunluğunun dağ bisikleti olduğu görülüyor.

BİSİKLET KÜLTÜRÜ YOK
Ülkemizde bisiklet kültürünün yeterince oluşmaması, bisikletin yıllarca karne hediyesi ve sadece çocuklara ait bir ürün olarak görülmesi, bisiklet yolları ve altyapısının olmaması bisiklet kullanımının düşük olmasının en büyük nedenleri arasında... Yerel yönetimler tarafından bisiklet yolları ve bisiklet park yerlerinin yapılması bisiklet kullanımının teşvikinde çok önemli yer tutuyor. Belediyelerin bisiklet projeleriyle eş zamanlı olarak bisikletin trend haline gelmesi de sektörün gelişimine pozitif etki yapıyor.

FARKINDALIK ÖNEMLİ
Sektör önümüzdeki 5 yılda farkındalık sorununun üstesinden gelmek için sivil toplum grupları, yerel yönetimler, ilgili bakanlıklar ve medya bir araya gelerek bir koordinasyon içinde çalışacak. Accell Bisiklet Yönetim Kurulu Başkanı ve Bisiklet Endüstrisi Derneği (BİSED) Başkanı Önder Şenkol, ”2014'te de bisiklet kullanım bilincinin artmasına yönelik çalışmaların yapılması ve sektörde mevcut kayıt dışının asgariye indirilmesi için çalışmalarımızı yoğunlaştıracağız" diyor.  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER