Öncelik yenilikçi ürünlerde

Sabun, 2009 yılında yaşanan global ekonomik krizden en az etkilenen sektörlerden biri oldu. 2009 yılında Türkiye'nin ihracatı yüzde 22 azalırken, sektörün ihracatı yalnızca yaklaşık yüzde 4 azaldı.

28.03.2014 23:24:530
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik yenilikçi ürünlerde
(Sabun)













KESİNTİSİZ BÜYÜME

Sabun, 2009 yılında yaşanan global ekonomik krizden en az etkilenen sektörlerden biri oldu. 2009 yılında Türkiye'nin ihracatı yüzde 22 azalırken, sektörün ihracatı yalnızca yaklaşık yüzde 4 azaldı. 2010,2011 ve 2012 yıllarında ise ihracatta artış kaydedildi.

2012 yılında bu artışın oranı yüzde 11 civarında oldu. Dünya sabun ihracatından yüzde 10'a yakın pay alan Türkiye, katı sabunda dünyada ilk 3 sırada yer alıyor. Kuzey Afrika ve Ortadoğu Türk sabununun en çok tercih edildiği bölgeler.

MARKALAŞMA PROBLEMİ
Sabun sektörü geleneksel üretim yapısından gelen birikimini teknolojiyle birleştirerek rekabetçi yapısını korumayı başarıyor. Ayrıca üreticiler, gelişmiş ülkelerde doğal ürünlere yönelik ilgiyi fark ederek bu trende uygun bitki özlü ürünler sunmayı başardı.

Şirketler sunum ve ambalaj konusunda da son yıllarda iyi bir ilerleme kaydetti. Ancak diğer yandan markalaşma problemi, merdiven altı üretim, AR-GE yatırımlarının yeterli oranda olmaması gibi faktörler sektörü olumsuz etkileyebiliyor.

HEDEFTE NE VAR?
Sektör, önümüzdeki 5 yılda dünya ihracatından aldığı payı artırarak 1 milyar dolara ulaştırılmayı hedefliyor. Uzun vadedeki hedefleri ise Türk markalarını ilk 5 dünya markası arasına sokmak ve katma değeri yüksek ürünler yaratmak.

İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri ihracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz, "Köklü bir üretici olmanın yanında yenilikçi ürünlerle tüketici tercihlerine yön verebilen bir ülke konumuna gelmek öncelikli hedeflerimiz arasında" diyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz