Capital'e abone olun.
ÖZGÜN TASARIM ARAYIŞINDA

Özgün tasarım arayışında

Türk deri ve deri ürünleri sektörü, 2012 yılını pozitif bir performansla kapattı.

Son Güncelleme: 01.06.2013

Dericilik

POZİTİF PERFORMANS YILI
Türk deri ve deri ürünleri sektörü, AB ülkelerindeki ekonomik kriz ve talep düşüşüne rağmen 2012 yılını pozitif bir performansla kapattı. Sektör, 2012 yılında ihracatını yüzde 6,5'lik bir artışla 1,6 milyar dolara yükseltti. Deri sektörünün cirosu 2010 yılında 3,3 milyar dolar olarak hesaplanırken, 2011 yılında yüzde 15'lik artışla 3,8 milyar dolara yükseldi. 2012 yılında ise toplam ciro yüzde 2,6 artışla 3,9 milyar dolar olarak kaydedildi. Sektör, halihazırda 400 bini aşkın istihdam yarattı.

İTHALATA BAĞIMLI

Sektörün uluslararası pazarlarda rakiplerine göre en önemli üstünlüğü, Türkiye'de güçlü bir deri işleme geleneğinin bulunması. Böylece deri mamulleri üretiminde dünyanın en iddialı ülkelerinden biri durumuna gelen Türkiye'nin en önemli dezavantajı ise sektörün başlıca girdisi olan ham deri ve kürk te-dariğinde büyük ölçüde ithalata bağımlı olması. Bu yüzden uluslararası koşullara ve üretim kısıtına bağlı olarak ham deri fiyatlarında yıldan yıla yaşanan dalgalanmalar sektörü olumsuz etkiliyor.

2023 HEDEFİ 5,2 MİLYAR DOLAR

Dericilik sektörü, 2013 yılında 2 milyar dolarlık ihracat öngörürken, 2018 yılı için dünya ticaretinden yüzde 1 pay alarak ihracatını 3,3 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyor. Sektörün 2023 ihracat hedefi ise 5,2 milyar dolar. Deri Tanıtım Grubu (DTG) Başkanı Lemi Tolunay, sektörün özgün tasarımlarla dünya pazarlarında söz sahibi olmaya devam edeceğini belirtirken "Türk deri sektörünün başarısı, ürün kalitesi ve çeşitliliğinin yanı sıra moda ve marka da üretebilmesine bağlı” diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER