Capital'e abone olun.
PAZAR DARALACAK

Pazar daralacak

Türkiye, buzdolabı üretiminde Avrupa'nın en büyük üreticisi.

Son Güncelleme: 01.07.2012

KONUTLA BÜYÜDÜ
Yılda 4,7  milyon buzdolabı üretiliyor. Üretilen buzdolaplarının yüzde 70'e yakını ise yurtdışına ihraç ediliyor. Geri kalanı ise iç pazarda satılıyor. 2011 'de 2010'agöreen büyük artış iç satışlarda yaşandı. Satışlar 2011 'de 2010'a göre adet bazında yüzde 18 artarak 1,1 milyondan 1,3 milyona yükseldi. Yurtiçi satışlarında rekor artış gayrimenkul yatırımları ile inşaat sektörünün hızla büyümesinden kaynaklandı. Aynı dönemde buzdolabı ihracatı ise yüzde 3,2 oranında arttı.

PAZAR ZORLAŞTI
Sektördeki fiyat rekabeti ve indirim odaklı kampanyalar üreticileri zorluyor. Üretim maliyetleri artarken hem satış hacimleri hem de fiyatlar düşüyor. Sektörün en önemli avantajları ise evliliklerin diğer ülkelere göre çok olması ve enerji tasarruflu olan ürünlere kayış. Özellikle bu aydan itibaren pazarda sadece enerji tasarruflu A plus ürünlerin satılacak olması, bunun dışında kalan buzdolaplarının satılamayacak olması sektörün yönünü değiştirecek. Enerji tasarruflu ürünlerle birlikte enerji verimliliği de artacak.

YÜZDE 3 BÜYÜYECEK

2012'de buzdolabı pazarında, beyaz eşya sektörünün genelinde olduğu gibi 2011 'deki rekor büyüme beklenmiyor. Tahminler bu yıl pazarın hiç büyümeyeceği veya yüzde 3 büyüyeceği yönünde. Buna göre yurtiçinde buzdolabı satışlarının 1,3 milyon adet ile 1,4 milyon adet arasında kalması bekleniyor. BSH Türkiye CEO'su Norbert Klein, buzdolabı pazarını şöyle değerlendiriyor: ”2011 'de inşaatlardaki artışla birlikte iç pazarda rekor artış yaşadık. Ancak bundan sonra pazar çok zor olacak. Hem satışlar hem de fiyatlar düşüyor. Enerji tasarruflu yeni ürünlerin desteklenmesi lazım."
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER