Capital'e abone olun.
SEÇİMLERLE CANLANACAK

Seçimlerle canlanacak

Sektör gözünü yaklaşan seçimlere dikmiş durumda. Sektörün yerel seçimlerde yarışacak olan adaylardan tanıtım materyallerini Türk ürünlerinden yana kullanması beklentisi var.

Son Güncelleme: 01.12.2013

(PROMOSYON)
















SEKTÖR ZORLANDI

Promosyon sektörü 20082011 yılları arasında ihracatla birlikte 2 milyar dolar civarında bir pazara sahipti. Enerji Piyasası Denetleme Kurumu'nun (EPDK) 2011 'de benzin istasyonlarında uygulamaya başladığı promosyon yasağı sektörü zorladı. Türkiye'de 13 bin adet benzin istasyonu olduğu düşünüldüğünde sektörün 500-600 milyon dolar kayıp yaşadığı tahmin ediliyor. Bu,2012'de alkolle ilgili tanıtım yasaklarıyla birleşince promosyon sektöründe yüzde 50'lere varan ciro kaybına neden oldu.

AVRUPA KRİZİNİ GÖZLÜYOR
2008 finansal kriziyle birlikte Avrupa ülkelerinin Uzakdoğu'daki promosyon siparişlerini iptal edip Türkiye ile çalışması, ihracatta önce genişleme sağladı. Fakat krizin uzun sürmesi siparişleri zaman içinde azalttı, ihracat son 5 yılda neredeyse yüzde 50 eridi. Bugün, Avrupa'nın ekonomik görünümünün yavaş yavaş durağanlıktan hareketliliğe geçmesinin promosyon sektörüne de olumlu yansıyacağı beklentisi var. Sektör kaliteli ve hesaplı ürünlerle Avrupa pazarına hakim olmak istiyor.

UMUDU YEREL SEÇİMLER
Sektör gözünü yaklaşan seçimlere dikmiş durumda. Sektörün yerel seçimlerde yarışacak olan adaylardan tanıtım materyallerini Türk ürünlerinden yana kullanması beklentisi var. Promosyon Ürünleri imalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Başkanı Esad Ahmet Özden, "Özellikle de Çin malı ürünler ucuz diyerek ülkemizin parasını çöpe atmasınlar. Eğer tanıtım malzemelerini Türk ürünlerinden yana kullanırlarsa 2014'e mutlu gireriz, Bu bizi heyecanlandırıyor” diyor.  

Etiketler: promosyon,sektör,ihracat,Ürün

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER