Capital'e abone olun.
SEKTÖRDE İYİMSERLİK HAKİM

Sektörde iyimserlik hakim

Türkiye fuarcılık sektörü, 2001 ekonomik krizindeki gerilemesinden ardından gelişimine her yıl 350-400 fuarla devam etti.

Son Güncelleme: 01.09.2014

AVRASYA’NIN MERKEZİ
Teknoloji çağıyla birlikte her ürüne kolayca ulaşılabilmesine rağmen tüketicinin araba, tekne, makine gibi büyük hacimli ve pahalı ürünleri dokunarak, test ederek almayı tercih etmesi, sektörü ayakta tutuyor. Dünya fuarcılığının merkezi Avrupa, Avrupa'da da Almanya olarak öne çıkarken, Avrasya'da ise İstanbul, Moskova ve Dubai başlıca fuarcılık merkezleri olarak yükseliyor.

ALAN YETERSİZ
Ulusal, uluslararası katılımcı/ziyaretçi sayısındaki artışlar ve fuarların birer alışveriş ortamından çok sektörlerin ulaştığı en üst seviyenin yansıdığı platformlar olduğu anlayışının yaygınlaşması, fuarcılık pazarının başlıca artıları arasında.

Yeterli devlet desteğinin olmaması ise sektörün eksisi. Almanya'da yalnızca Hannover'de 350 bin m2 kapalı fuar alanı bulunurken bu rakam Türkiye'deki toplam kapalı fuar alanına tekabül ediyor. Kapalı fuar alanı yetmediğinden bazı fuarlar ikiye bölünerek iki faz halinde yapılıyor.

İSTANBUL GÖZDE
2014 yılında Türkiye'de 118'i uluslararası olmak üzere 411 fuar yapılması öngörülüyor. Bu fuarların 241'inin İstanbul'da, 50'sinin ise İzmir ve Bursa'da yapılması planlanıyor. Özellikle İstanbul'un ulaşım kolaylığı ve konaklamada sunduğu bol seçenekle uluslararası fuarlar tarafından önümüzdeki dönemde daha çok tercih edilmesi bekleniyor. Bileşim Yayıncılık ve Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Üstün, "Sektörümüz gelişmeye çok açık olduğundan geleceğe büyük iyimserlikle bakıyoruz" diyor.  

Etiketler: fuarcılık sektörü,teknoloji,istanbul,bursa

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER