Capital'e abone olun.
SİYASİ REKLAMLAR HAREKET GETİRECEK

Siyasi reklamlar hareket getirecek

Sektörün en önemli sorunları arasında krizlere karşı aşırı duyarlı olması ile fikri mülkiyet kavramının yaygınlaşmaması bulunuyor.

Son Güncelleme: 01.05.2011

(Rüzgar enerjisi)


KAYIPLAR TELAFİ EDİLDİ
2009'da ekonomik kriz ile birlikte reklam harcamaları yüzde 25 küçülerek 2,8 milyar dolara geriledi. 2010 ise kayıpların telafi edildiği bir yıl oldu. Sektör, yüzde 30'a yakın büyüyerek 2008 öncesindeki gibi 3,5 milyar dolar sınırını geçti. En önemli büyüme yüzde 40 ile TV ve yüzde 38 ile dijital mecrada yaşandı. Ancak arama motorlarının dahil edilmemesinden dolayı dijital mecra TV'nin gerisinde kaldı. Uzmanlara göre arama motorlarına verilen reklamlar toplama dahil edilseydi, dijital mecra televizyonu geçecekti.

KOBİ'LER FIRSAT YARATIYOR
Sektörün en önemli sorunları arasında krizlere karşı aşırı duyarlı olması ile fikri mülkiyet kavramının yaygınlaşmaması bulunuyor. En önemli avantajları arasında ise KOBİ'lerin markalaşmaya ve iç pazara giderek daha fazla önem vermesi gösteriliyor. KOBi'lerin tanıtım yatırımlarını artırmaya başlaması ile pazarın daha da derinleşmesi bekleniyor. Pazarda bir diğer önemli fırsat da dijital mecrada yaşanıyor. Birçok reklam ajansı, dijital reklam anlayışı ile yeniden yapılanıyor.

BÜYÜME SÜRECEK
Bu yıl pazarda yüzde 19 büyüme bekleniyor. Eğer bu oran gerçekleşirse sektörün büyüklüğü 4,3 milyar dolara ulaşacak. Özellikle seçimler dolayısıyla siyasi reklamların önünün açılması, reçetesiz ilaçlar yasasının uygulamaya geçmesi ile büyümenin sürmesi bekleniyor. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Aytül Özkan, şu değerlendirmeyi yapıyor: "Seçimler genelde reklamcılığa olumlu etki yapmaz. Piyasaları beklemeye geçirir. Ancak bu yıl, böylesi bir olumsuzluk beklemiyoruz. Seçimler ve KOBİ yatırımlarıyla sektör daha da büyüyecek."   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER