Capital'e abone olun.
STANDARTLAR EKSİK

Standartlar eksik

Sektör, Türkiye için henüz emekleme aşamasında.

Son Güncelleme: 01.01.2012

Doğrudan satış
HIZLI BÜYÜME Geçmişi 1900'lü yıllara kadar uzanan doğrudan pazarlama sektöründe dünya genelinde 74 milyon serbest girişimci çalışıyor. Sektörün dünya cirosu ise 100 milyar doları buluyor. Dünyadaki gelişimine baktığımızda ise sektör Türkiye için henüz emekleme aşamasında. Ancak çok hızlı bir gelişim gösteriyor. Türkiye'de bu alanda 700 bin kişi istihdam ediliyor. Yaratılan iş hacmi ise kriz dönemlerine rağmen her yıl büyümesini sürdürüyor. Geçen yıl da sektörün 2010'a göre yüzde 20 büyüyerek 1,2 dolar seviyesine ulaştığı tahmin ediliyor.
NİHAİ TÜKETİCİYE DOKUNUYOR Doğrudan pazarlama, kitlesel iletişim araçları dışındaki mecraları kullanarak doğrudan hedef kitle ile marka arasında ilişki kuruyor. Bu açıdan bakıldığında sektörün en önemli artısı nihai tüketiciye doğrudan dokunması. Sektörün çözüm bekleyen sorunları arasında ise standartların oluşturulması, izinli pazarlama ve eleman istihdamına yönelik düzenlemeler bulunuyor. Bu sorunlar çözüldüğü taktirde daha hızlı büyüme yakalanması kaçınılmaz.
2015 HEDEFİ 2011'de 1,2 milyar dolar büyüklüğe ulaştığı tahmin edilen sektörün 2015 hedefi 2 milyar doları yakalamak. Krize rağmen yüzde 20'nin altında büyüme olmaması da sektörün bu hedefi rahatlıkla gerçekleştirebileceğini gösteriyor. Sektörün gençler kadınlara sağladığı iş imkanları açısından önemli olduğunu söyleyen Doğrudan Pazarlama iletişimcileri Derneği Başkanı (DPID) Emine Pura, "Derneğimizin sektörde mesleki ve etik kuralları yaygınlaştırmak ve standartlarını oluşturmak adına çok önemli hazırlıkları var. 2012'de bu uygulamaları hayata geçirmeyi planlıyoruz."
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER