Capital'e abone olun.
STRATEJİK YOL HARİTASI YOK

Stratejik yol haritası yok

Madencilik sektörü, 2012 yılında ihracatını 2011 'e kıyasla yaklaşık yüzde 8 artırarak 4 milyar 182 milyon dolara ulaştırdı.

Son Güncelleme: 01.10.2013

Maden
YÜZDE 8’LİK ARTIŞ
Madencilik sektörü, 2012 yılında ihracatını 2011 'e kıyasla yaklaşık yüzde 8 artırarak 4 milyar 182 milyon dolara ulaştırdı. Sektörün 2012 yılında en çok ihracat yaptığı ülkeler sırasıyla Çin, ABD, Hindistan, italya ve Irak oldu. Madencilik sektörü, 2013'ün ilk 7 ayında da 2 milyar 953 milyon dolarlık ihracatla geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 28'lik bir artış yakaladı. Türkiye, dünyada maden üretim değeri itibarıyla 28'inci, maden çeşitliliği açısından ise 10'uncu sırada bulunuyor.

KOTA ENGELİ
Sektörün en temel sorunu, tüm tarafların ortak katkısıyla belirlenen bir madencilik politikasının olmaması. Stratejik bir yol haritası olmadığı için sektör, bazı kanun ve yönetmeliklerden olumsuz etkilenebiliyor. Özellikle son dönemde ruhsat sürecinde sıkıntılar yaşanıyor. Ayrıca sektörün dünya genelinde daha da güçlenebilmesi için yeni pazarlara ihtiyacı var. Sektör bu amaçla Ekonomi Bakanlığı'yla birlikte Çin'in güçlü alternatifi Hindistan'daki ithalat kotası engelini aşmaya çalışıyor.

İVME YUKARIYA DOĞRU
Sektör, önümüzdeki 5 yılda ihracatındaki yükseliş trendini devam ettirmeyi öngörüyor. Türkiye'nin 2023 yılı için hedef koyduğu 500 milyar dolarlık ihracatın, 15 milyar dolarının doğrudan Türk madencilik sektöründen gelmesi bekleniyor. İstanbul Maden ihracatçıları Birliği (İMİB) Başkanı Mehmet Özer, "Sektörümüzün dolaylı ihracat rakamları, yani yan sektörler için oluşturduğu değer de hesaba katıldığında 2023'te ülke ekonomisine katkısı 70- 90 milyar dolar seviyesinde olacak" diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER