Capital'e abone olun.
TASARRUF EĞİLİMİ PAZARI KÜÇÜLTTÜ

TASARRUF EĞİLİMİ PAZARI KÜÇÜLTTÜ

2001-2008 arasında promosyon sektörü krizden ciddi biçimde etkilendi.

Son Güncelleme: 01.02.2010

2001 krizinden 2008 yılına kadar önemli oranda büyüme gösteren promosyon sektörü, krizden ciddi biçimde
etkilendi. Kriz ortamında şirketlerin ilk tasarruf kalemlerinden biri olan promosyon çalışmaları, sektördeki firmaların da önemli iş kayıpları yaşamasına neden oldu. 2007 yılında 500 milyon dolar büyüklüğündeki pazar, 2008’de yüzde 20 küçülerek 400 milyon dolara geriledi. 2009’un ise 450 milyon dolarla kapatıldığı tahmin ediliyor. Promotürk Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cankut Özkorkut, firmaların tasarruf eğilimleri nedeniyle 2008’de pazarı n küçüldüğünü, ancak 2010’un ilk aylarında gözlenen hareketlilikle umutlandıklarını söylüyor. Özkorkut’un bu yıla ilişkin öngörüleri şöyle: “2009’a, 2008 yılına göre daha iyi başlayan sektörümüz özellikle son aylarda ilaç sektöründe devletin aldığı kararlar neticesinde yaşanan bütçe değişikliğinden dolayı bekleme sürecine girdi. Ayrıca sektörümüzün önemli müşterileri arasında yer alan telekom şirketleri de bütçelerini 3G reklamlarına aktardığı için promosyon alımlarını azalttı. Sektör olarak en büyük dezavantajımız, kriz zamanlarında yanlış bir algılama sonucu promosyon alımlarının kesilmesi veya azaltılmasıdır. Halbuki promosyon bir gider kalemi değil pazarlama aracıdır. Bu yıl farklı sektörlerde yaşanan sıkıntılara rağmen büyüme tekrar başlayacak.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER