Capital'e abone olun.
TERCİHE ODAKLANACAK

Tercihe odaklanacak

Yumurta sektörü, 2012 itibarıyla 1.100 ticari işletme, 3 bin kümes ve 351 milyon dolara ulaşan ihracat rakamlarıyla sürekli büyüme eğiliminde.

Son Güncelleme: 01.10.2013

Yumurta
CİROSU 3 MİLYAR TL
Yumurta sektörü, 2012 itibarıyla 1.100 ticari işletme, 3 bin kümes ve 351 milyon dolara ulaşan ihracat rakamlarıyla sürekli büyüme eğiliminde. Yaklaşık 3 milyar TL ciroya sahip olan sektör, halihazırda 100 bin civarında kişiye doğrudan ve dolaylı olarak istihdam sağlıyor. Sektörün yumurta üretimi 2007-2012 yılları arasında yüzde 50 büyürken Türkiye, dünya yumurta üretiminde 15,6 milyar adetle 10'uncu sıraya yerleşti. ihracatta ise 915 milyon dolar dış satış yapan Hollanda'nın ardından ikinci sırada bulunuyor.

İKİ SORUNU VAR
Sektörün iki önemli sorunundan ilki, yumurta/yem fiyatı paritesi. Yumurta üretici fiyatları 2007-2012 yılları arasında yaklaşık yüzde 41 civarında artarken aynı dönemde yem fiyatları yüzde 77 oranında arttı. ikinci sorun ise üretici/tüketici fiyat endeksi. Üretici ve tüketici fiyatları arasında tüketici aleyhine genellikle yüzde 35-40'lık fiyat farkı oluşuyor. Üreticiler yumurtasını ucuza satarken tüketici aracıların ilave kazancını da ödemek zorunda kalıyor.

ORGANİĞE YÖNELECEK
Sektör 2013 yılında ihracat gelirlerinde yüzde 14 artış ile 400 milyon dolara ulaştırmayı hedefliyor. Sektörün 5 yıllık gündemini ise kanatlı sağlığı ve yeni gıda güvenliği yaklaşımları oluşturacak. Yeni dönemde mevzuata hızlı uyum gösteren üreticilerin pazarda daha avantajlı olacağını belirten Yumurta Üreticiler Merkez Birliği (YUM-BİR) Genel Sekreteri Dr. Hüseyin Sungur, "Tüketicilerin tercihlerine bağlı olarak üretim şekli belirlenecek. Bazı üreticiler nitelikli yumurta (Omega 3'lü, selenyumlu, düşük kolesterollü gibi) ya da organik yumurta üretimine yönelebilir" diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER