Capital'e abone olun.
TÜKETİM AB'NİN GERİSİNDE

Tüketim AB'nin gerisinde

Hazır bebek maması pazarı, her yıl yüzde 25 büyüyor.

Son Güncelleme: 01.08.2011

(Bebek maması)

PAZAR PAYLARI
Hazır bebek maması pazarı, her yıl yüzde 25 büyüyor. 2010'da 130 milyon Euro olan satışlar, geçen yıl 160 milyon Euro seviyesine çıktı. Pazarda yüzde 60 ila en büyük payı toz ve sıvı mamalar alıyor. Ek besinlerin pazar payı yüzde 30 olurken meyve suyu ve kavanoz mamalarının payı yüzde 8. Meyve gruplarından en çok organik erik püresi, kayısı püresi, şeftali püresi satılıyor.
POTANSİYELİN ALTINDA Her yıl Türkiye'de 1 milyon 300 bin bebek dünyaya gelmesine karşın pazarın hacmi potansiyelinin altında. Polonya'da her yıl dünyaya gelen bebek sayısı sadece 400 bin olurken, bebek maması hacmi 250 milyon Euro'ya çıkıyor. Almanya'da ise her yıl doğan 600 bin bebekle 900 milyon Eu-ro'luk bebek maması pazarı oluşuyor. Tüm bu verilere bakıldığında, Türkiye'de bebek maması tüketimi oldukça düşük. Ayrıca ürün seçiminde ebeveynlerin tercihleri etkili oluyor.
2 KATINA ÇIKACAK Türkiye'de bebek maması pazarının 5 yıl içinde 2 katına çıkması bekleniyor. Bu öngörü gerçekleşirse pazarın cirosu 320 milyon Euro'ya çıkacak. Ancak sektördeki oyuncular, bunun Türkiye'nin potansiyelini yansıtmadığı görüşünde. Türkiye'de bebek maması sektörünü değerlendiren Hipp Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hipp, "Türkiye'de pazarın büyüklüğü yeni doğan bebek nüfusu ile karşılaştırınca oldukça düşük. Türkiye'de mama pazarının en az 600 milyon Euro'luk potansiyele sahip olduğunu düşünüyorum. Ancak son 3 yıldır pazarın yüzde 25 oranında artıyor olması sevindirici" diyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER