Capital'e abone olun.
YENİ OYUNCU GİRİŞİ ARTTI

Yeni oyuncu girişi arttı

İhracat ve ithalattaki daralmayla birlikte hem karayolu ve hem deniz taşımacılığında önemli oranda küçülmeler yaşandı.

Son Güncelleme: 01.01.2012

Karayolu taşıma
2007'NİN GERİSİNDE Krizden en çok etkilen sektörlerden biri de taşımacılık oldu. İhracat ve ithalattaki daralmayla birlikte hem karayolu ve hem deniz taşımacılığında önemli oranda küçülmeler yaşandı. 2008'de 7,7 milyar dolar olan sektörün cirosu yüzde 36 azalarak 2009'da 4,9 milyar dolara geriledi. Sektörde krizden sonra ilk toparlanma ise geçen yıl başladı. Gelirler yüzde 16 büyüyerek 5,7 milyar dolara ulaştı. Ancak 2011'i 6,5 milyar dolarla kapatmaya hazırlanan nakliyecilerin gelirleri hala 2007'nin yüzde 15 altında.

DESTEK BEKLENTİSİ Sektörün en önemli avantajı dünya ticaretinin yüzde 40'ının gerçekleşeceği Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrupa'nın ortasında olması. Yurtiçi yük pazarı da ekonomik krizlere karşın canlılığını koruyor. Ancak sektörün en önemli sorunları arasında yurtiçi taşımacılıkta yetki belgesi olmaksızın taşımacılık yapanlar ile akaryakıtta sektöre uygulanan ÖTV ve KDV istisnasının yetersizliği bulunuyor.

POTANSİYEL YÜKSEK
Türkiye'de lojistik pazarının toplam büyüklüğünün 12 yılda 285 milyar dolardan 500 milyar dolara çıkması bekleniyor. Bu da karayolu taşımacılığının her yıl en az yüzde 10 ila 15 arasında büyüyeceğini gösteriyor. Yüksek büyüme beklentisi pazara giren yeni şirket sayısını da artırıyor. Geçen yıl, sektöre 100'ün üzerinde yeni firma girdiğini söyleyen Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Engin Özmen, sektörü şöyle değerlendiriyor: "2012'de yabancı şirketlerin Türkiye pazarına girişlerinin artmasını ve bölgedeki genel talep
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER