Capital'e abone olun.
YENİ OYUNCU GİRİŞİ OLABİLİR

Yeni oyuncu girişi olabilir

2009 hariç son 5 yıldır yüzde 50'nin üzerindeki büyüyen e-ticaret, performansıyla yabancı yatırımcıların da ilgi odağı.

Son Güncelleme: 01.03.2011

(E-TİCARET)

KÜÇÜLME YOK

2000'lerin başında birkaç yüz milyon dolar düzeyinde olan pazarın hacmi, 2009'da krize rağmen 10 milyar lirayı geçti. 2010'da da yüzde 50 büyüyerek 15 milyar liraya yükseldi. En hızlı büyüme ise seyahat, özel alışveriş kulüpleri ve grup satın alma sitelerinde yaşandı. Kredi kartıyla yapılan her 100 liralık harcamanın 7 lirası internetteki sanal mağazalarda harcandı.

GÜVENLİK ARTACAK

Pazarın en önemli artılarının başında genç nüfus ve internet kullanımının hızla artması geliyor. Türkiye'nin 32 milyon internet kullanıcısıyla Avrupa'nın 4'üncü büyük ülkesi olması, yabancı yatırımcı ilgisini artıyor. Buna karşın güvenlik sorunları ve kanuni düzenlemelerdeki eksiklikler devam ediyor. 3D Secure ile güvenlik sorunu aşılmaya çalışılsa da 2011 'de ingiltere ve Fransa'da uygulanan chip&pin uygulamasının hayata geçirilmesi bekleniyor. Ayrıca bilişim sektörünü kapsayacak net bir kanunun olmaması sıkıntı yaratıyor.

GERÇEK BÜYÜME
 
E-Ticaretle ilgili beklentiler, pazarın daha da büyüyeceği yönünde. Asıl büyüme, bu yıl ve 2012'de bekleniyor. Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) tahminlerine göre 2011 sonunda pazarın cirosu, 25 milyar lira olacak. Pazarda yüzde 67'lik büyüme yaşanacak. Hepsibu-rada.com'un genel müdürü Aytuğ iğneli, sektörle ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor: "2011 ve 2012, Türkiye'de e-ticaretin ivme kazandığı yıllar olacak. Pek çok yeni oyuncu sektöre girecek. Türkiye'de başarılı olan alışveriş siteleri de yurtdışına açılacak.   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER