Capital'e abone olun.
YENİ PAZAR ARAYIŞINDA

Yeni pazar arayışında

2008 ev tekstili ihracatının en üst düzeye eriştiği yıl oldu.

Son Güncelleme: 01.04.2013

Ev Tekstili
KRİZ İHRACATI VURDU
Ardından gelen 2009 global krizi, sektörü çok büyük ölçüde etkiledi. Sektör 3 milyar 110 milyon dış satımdan, 2 milyar 520 milyon dış satıma geriledi. Daha sonraki yıllarda yavaş yavaş toparlanmaya çalışsa da Türkiye'nin tekstil ihracatının yaklaşık yarısını gerçekleştirdiği AB ülkelerinde 2012 yılında yaşanan ekonomik kriz, ihracatı yine vurdu. 2012 yılı ev tekstili ihracatı yüzde 6,5 gerileme ile 2 milyar 800 milyon dolar olarak gerçekleşti.

ODAĞI İTHALATA ÖNLEM
Ev tekstili, uluslararası arenada Uzakdoğulu rakipleriyle çekişiyor. Ancak sektör, bu ekonomik savaşta silahların eşit olmadığı görüşünde. Sektör temsilcileri, Uzakdoğulu rakiplerinin hammadde, enerji, işçilik giderleri ve vergiler gibi konulardaki avantajlarını dengeleyecek çözümler için devlet yetkilileri ile sürekli temas halinde. Yurtdışından ev tekstili ürünü ithalatına önlem getirilerek, sanayicinin haksız rekabetten zarar görmesinin engellenmesi sektörün ana odağını oluşturuyor.

YÜZDE 10 ARTIŞ
AB ülkelerinde yaşanan sorunlar, sektörü değişik ülkelerde tanıtım faaliyetlerine ve yeni pazar arayışlarına yöneltti. Sektör, Afrika ve Güney Amerika'da kanal açtı. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve işadamları Derneği (TETSİAD) yetkilileri, sektörde markalaşmanın önemine dikkat çekerek şu tespiti yapıyor: "Bu yıl yüzde 10 artışla 3 milyar 50 milyon dolarlık ihracat rakamını geçmeyi hedefliyoruz. Uluslararası bilinirliliği yüksek markalarımızı çoğaltabilirsek, pek çok avantajın yanında fiyat skalamız daha yukarı çıkmış olacak.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER