Capital'e abone olun.
YOĞUN ÇALIŞMA DÖNEMİ KAPIDA

Yoğun çalışma dönemi kapıda

2009 yılında yapılan 10'uncu Ulaştırma Şurası'nda belirlenen 2023 hedeflerinde ülke yol ağının 70 bin km'ye çıkarılması planı, sektöre son 4 yılda önemli bir gelişim sağladı.

Son Güncelleme: 01.12.2013

(ASFALT)


EN BÜYÜK MÜŞTERİ

Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), karayolları ve şehir içi yolların yapım ve bakımını üstlenen asfalt sektörünün en büyük müşterisi. 2009 yılında yapılan 10'uncu Ulaştırma Şurası'nda belirlenen 2023 hedeflerinde ülke yol ağının 70 bin km'ye çıkarılması planı, sektöre son 4 yılda önemli bir gelişim sağladı. 43,5 milyon tonluk bir üretimin gerçekleştirildiği 2011 yılı, büyümenin en fazla olduğu yıl oldu. 2012 yılında ise yol yatırımlarına ayrılan ödeneklerin bir miktar azalması nedeniyle üretim azaldı.

HAKSIZ REKABET ORTAMI
İhalelerin aşırı düşük fiyatlarla sonuçlanması sektörün en önemli sorunlarından biri. Kamu ihale yasasında yapılan birçok düzenlemeye rağmen sorun çözülememiş görünüyor. Bu durum, kurumsallaşmış firmalar için haksız bir rekabet ortamı yaratıyor. Ayrıca Ulaştırma Bakanlığı'nın yol yatırımları için ayırdığı ödeneklerin yıl içinde 3-4 ayda bir kullandırılması, yapılan işlerin çoğunun hak edişlerinin yıl sonunda hatta bir sonraki yılın başında ödenmesi nedeniyle yüklenicilerin verimliliğini olumsuz etkiliyor.

YENİ PROJELERLE GELİŞİYOR
Nüfus artışı nedeniyle şehirlerin büyüyüp, ilave yol ve havaalanı projelerini zorunlu kılması, sektörü gelecekteki asfalt ihtiyacının artacağı yönünde umutlandırıyor. Ayrıca, KGM'nin 2023 yılı hedeflerinin tutturulabilmesi için, önümüzdeki 10 yıl boyunca her yıl en az 40 milyon asfalt üretimi gerektiği öngörülüyor. Türkiye Asfalt Müteahhitleri Derneği (ASMÜD) Başkanı Ayberk Özcan, ”2023 hedefleri için gerekli ödeneklerin ayrılması halinde sektör yoğun bir çalışma dönemi yaşayacak” diyor.  

Etiketler: Karayolları,sektör,Asfalt,Ulaştırma

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER