Dolar: 2,162
Euro: 2,84
Sterlin: 3,5970
İsv. Frank: 2,3582
Altın: 89,6089
İMKB: 80312,9
CAPITAL DERGİ
CAPITAL DERGİ
En Etkili 20 Kampanya
Yapı Kredi’nin “Bay Pardon”u, Arçelik’in “Çelik”i, Sütaş’ın “Ayraniç”i ve Efes Pilsen’in “Bira bu kapağın altındadır” reklamı ve diğerleri... Tüm bunlar, Türk tüketicisin aklına kazınan unutulmayan...

Yapı Kredi’nin “Bay Pardon”u, Arçelik’in “Çelik”i, Sütaş’ın “Ayraniç”i ve Efes Pilsen’in “Bira bu kapağın altındadır” reklamı ve diğerleri... Tüm bunlar, Türk tüketicisin aklına kazınan unutulmayan reklam kampanyalarından sadece birkaçı. Yarattıkları etkiyle “hafızalardan silinmeyen” kampanyalar arasında yer alıyorlar. En önemlisi yayınlandıkları dönemde, markaların piyasadaki konumunu güçlendirdikleri için pazarlama dünyasında hala inceleniyorlar. Kısacası, konusu, müziği, sloganı ve markada yarattıkları dönüşümle “çığır açan” bu reklam kampanyaları, şirketlerin satış hacminin yükselmesine hatta çoğunun rakiplerine fark atmasına neden olmuş durumda. Bu nedenle uzun yıllardır iş dünyasında da “en kült” reklamlar arasında anılmaya devam ediyorlar.

Yıl 1950. Türkiye’de markalaşmanın bakir olduğu zamanlar… Reklam ise gazete ilanlarından ibaret. Ülker, işte böyle bir dönemde, bir ilke imza atarak radyo haber bültenleri arasına bir reklam verdi. 10 liradan ücretlendirilen “Akşama babacığım unutma Ülker getir” sloganlı reklam, hemen hükümet bildirisinin ardından dinleyicilere duyuruluyordu. İşte bu radyo reklamları Ülker’in markalaşma öyküsünde ilk dev adım oldu.

Radyo reklamları ve müziği öyle güçlü bir etki yarattı ki, ürünün satışlarında patlama yaşandı. İnsanlar hükümet bildirisinin hemen ardından yayınlanan reklamın etkisinde kalarak Ülker’e “hükümet bisküvisi” demeye başladılar.

O döneme ilişkin olarak Ülker yetkilileri, “Satışlarımız o kadar iyi gitti ki, o güne kadar nakliye ambarları aracılığıyla taşınan bisküvilerin yarısı ıskartaya çıkıyordu. Artan talep ile Ülker kendi dağıtım ağını kurdu ve ürünler fabrika fiyatına ülkenin her yanına teslim edilmeye başlandı. Reklamın en önemli sonucu ise Türkiye’nin ilk yerli bisküvi markasının geniş kitleler tarafından benimsenmesini sağlaması oldu. Bu reklamlar hala Ülker’in reklam tarihinin kültleri arasında yer alıyor” diye konuşuyorlar.

hed

Sadece Ülker’in değil, onun gibi pek çok dev markanın yaşam döngüsünde satışlarını artırmasını sağlayan, hatta markaya çağ atlatan reklam kampanyaları mevcut. Capital olarak markaların bu tür “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

Bu kampanyaların her biri farklı yaratıcı ajanslar tarafından ortaya çıksa da, markaya kattığı ortak pek çok nokta var. Satışlarda artış, tüketici gözünde marka bilinirliğinin artması ve şirket imajına katkı bunlardan sadece birkaçı.

Yapı Kredi’nin ‘Bay Pardon’u
Türkiye’nin ilk özel bankası Yapı Kredi, kuruluş yılı olan 1944’ten bu yana reklamı etkin bir mecra olarak kullanıyor. Bankanın bugüne kadar sonuçlarıyla en çok hatırlanan reklam filmi ise 1993 yılında Merkez Ajans tarafından hazırlanan “Pardon” isimli reklam kampanyası. Kaan Girgin’in rol aldığı kampanyada, Girgin’in temsil ettiği karakterle sevgilisi arasındaki aşk macerası ekseninde, bankanın bireysel bankacılık hizmetleri tanıtılıyordu. Her seferinde birbirinin devamı konular içeren reklam spotları, izleyici tarafından merakla bekleniyordu. Kampanyayı akıllara kazıyan ise her spotta ana karakter Kaan Girgin’in tekrarladığı “Burası Yapı Kredi değil mi? Pardon… pardon…” sözleri oldu.

Yapı Kredi Kurumsal Kimlik ve İletişim Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Tülay Güngen, kampanyanın konusu, süresi ve tüketici üzerindeki etkisi ile unutulmaz olduğunu söylüyor. Güngen, “Bu, kredili hesabın anlatıldığı ilk reklam filmiydi. Türk tüketicisinin o tarihe kadar hiç alışık olmadığı şekilde 1 dakikadan daha uzundu. Hatta anlatılan ürünün özellikleri arttıkça ve reklamlardaki tempo yükseldikçe, süre de gittikçe uzamıştı ve ‘Bay Pardon’un son filmi olan trafik kazası filminde süre 2 dakika 49 saniye ile doruğa ulaşmıştı” diye konuşuyor. hed

Yayınlandığı dönemde bir reklam kampanyasından beklenmeyecek düzeyde izleyici tarafından izlenen kampanyanın, sonuçları da oldukça başarılı olmuş. Tülay Güngen, bu sonuçları da paylaşıyor: “Reklam yüzde 39,9 hatırlanma oranına erişti. O tarihe kadar yüzde 15 reklam hatırlanma değerleri ‘çok iyi’ kabul ediliyordu. Bankalar arasında Yapı Kredi’nin hatırlanma oranı ise yüzde 57’ye yükseldi.”

Çelik, Arçelik’i Gençlere Sevdirdi
2002 yılı yarım asırlık Arçelik markası için adeta bir dönüm noktası oldu. 1950’den itibaren tüketiciyle buluşan marka, yüksek bilinirliğine rağmen, istediği şekilde algılanmadığını 2002 yılında yaptırdığı bir araştırmada net olarak gördü. Genç, dinamik, modern ve gelişmiş teknolojiye sahip bir görünüm sergilemek isteyen marka, özellikle genç tüketiciler tarafından böyle algılanmıyordu. Bu saptama üzerine yeni bir soluğa ihtiyaç duyan Arçelik, 2002 yılında bir konkur açtı. Hedef; markanın “modern ve çağdaş” imajını kuvvetlendirmekti. Mayıs 2002’de sonuçlanan konkurda Young&Rubicam Reklamevi tarafından Arçelik markası için önerilen “yenilikçiliği” sahiplenerek, marka itibarını ve canlılığını artırmayı hedefleyen iletişim stratejisi kabul edildi.

hed

Temmuz 2002’de bu stratejiye göre oluşturulan reklamda, yenilikçilik vaadinin “bir sözcü” tarafından verilmesi kararlaştırıldı. Teknolojik ürünlerin sözcülük görevi için bir “robot” kullanmanın uygun olacağı düşünüldü. Böylece “Robot Çelik” yaratıldı. “Arçelik demek yenilik demek” sloganıyla kampanya başladı. Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, Robot Çelikli reklamlarla birlikte Arçelik’in gerçek bir dönüşüm yaşadığını belirtiyor. Kampanyayı takip eden birkaç yılda Arçelik’in tüm zamanların en yüksek marka bilinirlik oranını elde ettiğini ifade ediyor. Subaşı, yarım asırlık Arçelik’in en etkili reklam kampanyasının sonuçlarına dair şu yorumlarda bulunuyor: “Yapılan araştırmalara göre; markanın ‘yenilikçi’ ve ‘ileri teknoloji’ kategorisinde değeri hızla arttı. 18-25 yaş ve AB hedef kitlesinde 2003’te yapılan itibar araştırmalarında 2000 yılına göre önemli artışlar yakaladık. Genellikle pazar liderinin konumunu koruması bir başarı olarak nitelendirilirken, Arçelik pazar lideri olarak payını artırmayı başardı.”

Akbank “Kalp”Le Rekor Kırdı
Akbank’ın geçtiğimiz yıl düzenlediği, “Akbank İmaj 2006 - Binlerce Akbanklı’nın Kalbi” kampanyası bugüne kadar hatırlanma oranı en yüksek reklamı oldu. Kampanyanın içeriği ve prodüksiyonu; TV programlarına, ana haber bültenlerine ve gazete haberlerine konu oldu.
Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, bu kampanyanın 5 yıllık bir sürecin ardından ortaya çıktığını söylüyor. Göllü, “Akbank’ın 2001 yılında başlattığı değişim ve gelişim projesi sonucunda 2006 yılında geldiği noktayı tüm Türkiye ile paylaşmak istedik. Akbank’ın yenilikçilik yaklaşımıyla şekillenen gelişimini yansıtmak için de ‘Türkiye’nin Yenilikçi Gücü’ mottosu ile yola çıktık. Kampanyanın amacı bu gelişimi kamuoyuyla paylaşmaktı” diyor.

Publicis Yorum imzalı kampanyada beyazlara bürünmüş 120 kişilik bir grup insanın kıpkırmızı bir zeminde sürekli olarak bir şekilden diğerine geçtiği görüntüler yer alıyor.

Murat Göllü, bu şekillerin anlamını şöyle özetliyor: “Bu yolla, birlikte hareket eden, kararlı bir grup insanın beraber neler yapabileceğini göstermek istedik.”

Akbank’ın 5 yıllık sürecin ardından oluşturduğu kampanyaya duyulan ilgi ise rakamlara da olumlu yansıdı. Genellikle banka reklamlarında ortalama hatırlanma oranı yüzde 10’lar seviyesindeyken, Akbank kampanyasının hatırlanma oranının yüzde 61 olması dikkat çekti. Özellikle 18-24 yaş arası genç hedef kitlede yüzde 68’lik hatırlanma oranı yakalayan reklam, tekrar izlenme isteğinde ise yüzde 90’lık rekor sayılabilecek bir başarı oranı kaydetmeyi başardı.

Ayraniç’in Rövaşatası
Süt ve sütlü ürünler kategorisinin önde gelen oyuncularından Sütaş ise 2003 yılında geçtiği atakla büyük ilerleme kaydetti. Sütaş, en iddialı olduğu ürün kategorisi olan ayranı Türkiye’nin geleneksel içeceği konumundan çıkararak, Türkiye’nin popüler içeceği olarak konumlama kararı aldı. Bu karar doğrultusunda da reklam ajansı Güzel Sanatlar Saatchi ile “Ayraniç” kampanyasını oluşturdu.

Kampanya için Sütaş çiftliği, Sütaş ineği ve Sütaş’a özgü muzip bir espri anlayışı kullanıldı. Bu konsepte tüketicilerin futbola duyduğu coşkuyu sahiplenme misyonu da eklendi. Tüm bunlar sonrasında oluşturulan kampanyada Ayraniç adını taşıyan futbolcu ile Sütaş ineğinin maceraları konu edildi. Kampanya yayınlandığı dönem en çok konuşulan reklamlardan biri olmayı başardı. Sütaş Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ergun Ermutlu, o dönemi şöyle anlatıyor:

“Kampanya, ayran satışlarını desteklemek için kurgulanmıştı. 10 numaralı formayı giyen büyük futbol yıldızı Ayraniç’in, transfer bombası olarak Sütaş saflarına katılmasını anlatıyordu. Spikerin ‘Ayran içmek istiyorum sayın seyirciler’ şeklindeki anonsu ve Ayraniç’in muhteşem röveşatası tüketicinin hafızasından silinmedi.”

Ermutlu, 2003-2004 yıllarında yayınlanan bu kampanyanın etkin sonuçlar ürettiğini belirtiyor ve “Ayraniç kampanyası markanın sadece hatırlanma oranını değil, pazardaki konumunu da yükseltti. 2002’de yüzde 29 olan pazar payımız 2004 yılında yüzde 32’ye çıktı” diye konuşuyor.

Transit Duygusallığı İle Etkiledi
Ford’un bugün en büyük etkiyi yaratan reklam kampanyası 2000 yılında Transit markası için yaptığı “Transit Türkiye’yi taşıyor” temalı reklam. Ford Pazarlama Müdürü Serhan Turfan, “Bu reklam gerek içeriği gerek müziği ile en çok hatırlanan reklam filmimiz oldu” diyor. Ogilvy & Mather tarafından hazırlanan kampanya duygusal öğeler barındırıyor. Erzurum, Van, Kayseri, Ürgüp ve İstanbul’da çekilen reklam filminde, Türk insanının hayatında Ford Transit’in ne kadar önemli olduğu anlatılıyor. Ford Transit dolmuş ile işine ulaşan insanlar, çocuklarını Transit servis aracı ile okullarına yollayan anneler, hastaneye Transit ambulans ile taşınan hastalar, sebze haline Transit pikap ile taşımacılık yapan köylüler de filmin ana karakterlerini oluşturuyor. Tüm Türkiye’yi taşıyan bu aracın öyküsü duygusal öğelerle desteklenerek anlatılıyor. Ford Transit markasının Türkiye’de çok az markada gözlemlenebilecek bir güce sahip olduğunu belirten Turfan, bu gücün de markanın kullanıcısıyla kurduğu duygusal bağdan kaynaklandığını söylüyor.

hed

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Serhan Turfan, “Transit Türkiye’yi taşıyor” kampanyasının da bu açıdan başarılı olduğunu vurguluyor ve başarıyı nasıl ölçümlediklerini ise şöyle açıklıyor: “Araştırmalarda, kullanıcıların reklam filmlerindeki karakterlerin yerine nasıl kendilerini koyduklarını, Transit ile nasıl gurur duyduklarını hem sözlerinden hem vücut dillerinden okuyabiliyoruz. Transit’i gördüklerinde, tek kelimeyle, heyecanlanıyorlar. Kampanyanın ardından yaptığımız “Transit sizin için ne taşıyor“ saha kampanyası ise reklam filmimizin halk üzerindeki etkisini bire bir ölçmemize olanak sağladı. 1 ay süren ve kısıtlı bir iletişim ile yürütülen bu saha kampanyasına kısa sürede 2 binden fazla mektup ve resim ile katılanlar oldu.”

“Bira Bu Kapağın Altındadır” Dedi Pazardaki Karmaşaya Son Verdi!

Dilek Başarır / Efes Pilsen Grubu Türkiye Pazarlama Direktörü

Şirket Mesajları Karışmıştı
Efes Pilsen 1976 yılında Piar araştırma şirketine bir araştırma yaptırdı. Yapılan araştırmaya göre o yıllarda bira şirketlerinin mesajları birbirine karışmıştı ve net olarak algılanmıyordu. Bunun üzerine Efes Pilsen reklam mecrasına daha fazla yatırım yapma kararı aldı. Hem fark yaratmak, hem de Efes Pilsen’i tüketicinin algısında bir üst seviyeye taşımak amacıyla bir konkur açtı. hed

Orta Sınıf Hedef Alındı
Dönemin yenilikçi ajanslarından Ajans Ada en yüksek teklifi veren ajans olmasına rağmen, sunduğu “Bira bu kapağın altındadır” sloganlı senaryosu ile seçildi. Orta sınıfı hedef alan ve orta sınıftan gelen karakterlerin yer aldığı reklam filmlerinde her seferinde aynı slogan kullanıldı.

Yüzde 90’lık Hatırlanma Başarısı
Efes Bira Grubu Türkiye Bölge Başkanlığı Pazarlama Direktörü Dilek Başarır, bu kampanya sonucunda bira reklamlarındaki karmaşa ve benzerliğin ortadan kalktığını, sloganın tüketiciler tarafından yüzde 90 oranında anımsandığını söylüyor.

Kampanyayı  Etkili Kılan Ne Oldu?
 Başarır, “Bira bu kapağın altındadır” çalışmasının bu kadar etkili ve başarılı olmasının nedenini ise şöyle açıklıyor: “Kampanyanın bugün dahi hatırlanır olmasını sağlayan en büyük özelliklerinin başında; hedef kitlenin doğru tanımlanmış olması, reklamda kullanılan dilin samimiyeti ve reklamın sloganı geliyor. Tüketicide ‘Bira Efes Pilsen’dir algısı yaratıldı ve kampanya çok başarılı oldu” diye konuşuyor.

Android Veysel Olağandışı Başarı Getirdi

Rakipler Vestel’i Takipte
Yıl 2054. Üstün teknolojisiyle tüm dünyayı kuşatan Vestel’in yükselişini durdurmayı amaçlayan rakipler bir araya gelerek konsey oluşturur. Vestel’in başarısının ardındaki sebepleri öğrenmek için 2004’e, yani Vestel’in yükselişinin başladığı döneme bir casus android gönderirler. Casus android, 2004 yılında taksi şoförlüğü yapmakta olan Veysel’in yerine geçer. Taksici Veysel ışınlanarak geleceğe kaçırılır. Sonrasında da androidin Vestel’i inceleme serüvenleri de bir dizi olarak başlar.

Sektörde Bir İlk Oldu
“Teknolojinin Türkçesi” isimli bu kampanya, 2004 yılında MARKA reklam ajansı tarafından Vestel için hazırlandı. Sektörde ilk defa yapılan bir uygulama ile reklamın yayınlanacağı saat ve kanallar tam sayfa gazete ilanı ile duyuruldu. Kampanya aynı gün aynı saatte tüm kanallarda yayınlandı. Vestel Dayanıklı Tüketim Malları Pazarlama İletişim Müdürü Tuğba Yurtseveroğlu, kampanyanın elde ettiği başarı ve gördüğü ilgiyle bugüne kadar hatırlanma oranı ve etkinliği en yüksek reklam kampanyaları olduğunu söylüyor.

Marka Bilinirliği Arttı
Kampanyanın başarılı bulunan sonuçlarını da şöyle paylaşıyor: “Millward Brown’a yaptırdığımız araştırmaya göre daha önce yüzde 6 olan ilk akla gelen marka bilinirliğimiz, kampanya dönemi bitiminde yüzde 11’e çıktı. Kategori ortalaması yüzde 53 olan reklamın marka ile link kurma düzeyi ise kampanya sonunda yüzde 73 olarak ölçümlendi. Beyaz eşyada daha önce yüzde 72 olan marka bilinirliğimiz yüzde 89, elektronik eşyada yüzde 66 olan bilinirliğimiz ise yüzde 82 oldu. Bütün bu sonuçların yanı sıra Millward Brown, kampanyanın iletişim hedefleri bakımından ‘olağanüstü başarılı’ olduğunu belirtti.”

Nilüfer Gözütok
ngozutok@capital.com.tr











Haber : Capital Online / 01 Ekim 2007 Pazartesi
YORUMLAR (1)
Misafir
göreceli bir durum
08 Nisan 2013 Pazartesi

0

Yorum ekleyebilirsiniz!
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.

M.Rauf Ateş

Şirket Doktoru

Özlem Aydın Ayvacı

Zirve Yolu

David Bork

Family Business

Richard Branson

Yılmaz Çakır

Mikrotek

Jeffrey J. Fox

Strateji

Mehmet Gerz

Piyasalar

Nilüfer Gözütok

İnsanlar

Fatoş Karahasan

Pazarlama

Akın Öngör

Liderlik

Hande Yavuz

Media Pulse

Kulis

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Para & Borsa

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Emlak

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

İş Dünyası

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.
Hükümetin 2023 hedefleri sizce gerçekçi mi?
İş kitapları özetleri +TÜMÜ

Hoop!

Amerika'yı şekillendiren 20 fiyaskodan hayat dersleri
Çok İyi Şirket Nasıl Olunur
çok güzel anlatım gerçekten katılıyorum ve ekliyorum önemli olan şirket sahibi olmak değil önemli olan şirketin ...
Misafir tarafından gönderildi
Eskimolara Buz Satmanın Sırları!
harika bir yazı herkez okumalı okumayanlara anlatmalı
Misafir tarafından gönderildi
Arzuhan Doğan Yalçındağ,
"Bölgesel bir oyuncu olmayı hedefliyoruz"dedi
Haluk Dinçer, "Bir sonraki treni yakalayacağız" dedi
30 Güçlü İş İnsanı sıralaması nasıl şekillendi
C level yöneticilerin yeni profili 

Dergi içeriğini görmek için tıklayın...

En etkileyici tatil adresim
İş insanlarının en çok etkilendiği tatil yerleri ve bu kentlere d...

En sevdiğim kare
İş liderleri arasında fotoğrafa gönül veren çok sayıda isim var. ...

Torunlarla unutulmaz dakikalar
İş dünyasında “büyükbaba” ya da “dede” olma şansını yakalayan işa...
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Bursa'daydı
Devamı için Tıklayın
"Gelecek Bizde"'Manisa'da toplandı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'da 2014 hedefleri konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Capital500'de ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
İnşaatta kalite zirvesi
Devamı için Tıklayın
Bulut Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Turizmin "en iyileri" ödüllendi
Devamı için Tıklayın
Bankacılar Zirvesi 2013
Devamı için Tıklayın
"Anadolu Markaları" ekimde Antep'teydi
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Adana'daydı
Devamı için Tıklayın
Girişimci Üniversiteli Washington'a gidiyor
Devamı için Tıklayın
Başarılı kadın girişimciler seçildi
Devamı için Tıklayın
17 milyar dolarlık sektör masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik ziyafeti
Devamı için Tıklayın
Altyapı yatırımları CEO'ların merceğinde
Devamı için Tıklayın
Pazarlama yöneticilerine özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli Girişimciye New York'a gitmek için son şans
Devamı için Tıklayın
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en iyi işverenleri
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Çanakkale'de
Devamı için Tıklayın
KOBİ'ler Ankara'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üretim merkezi olmak istiyor
Devamı için Tıklayın
Canlılık bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Konsolidasyon öngörülüyor
Devamı için Tıklayın
İç satışta atak bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Katma değerli ürünlerin payı artacak
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023'te ege konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci Kulübü Hoffman'ı ağırladı
Devamı için Tıklayın
Ali Babacan CEO'larla buluştu
Devamı için Tıklayın
Capital Liderleri zirvede toplandı
Devamı için Tıklayın
Atlas'a Piri Reis'li 20. yıl kutlaması
Devamı için Tıklayın
Yılın İş İnsanları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Beğenilenlerin müthiş gecesi
Devamı için Tıklayın
Ceo Club "Başkanı" ağırladı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ta kadın farkı
Devamı için Tıklayın
Filo Yöneticileri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Girişimciye özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Herkes 'zirve'de
Devamı için Tıklayın
Emlakta en iyiler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun devleri ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
İzmir'in gurur gecesi
Devamı için Tıklayın
Yönetim Kurullarının yarını
Devamı için Tıklayın
Cannes Lions 60 yaşında
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'ta ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü'nden" büyük davet
Devamı için Tıklayın
Avrupa'da Türkiye'yi temsil edecekler
Devamı için Tıklayın
En büyükler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yolculuk
Devamı için Tıklayın
Küresel devler "Zirvede" buluştu
Devamı için Tıklayın
“Girişimci Kulübü” sizleri bekliyor
Devamı için Tıklayın
CEO Ajanda 2013
Devamı için Tıklayın
CEO Club bankacıları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Malatya'ya konuk oldu
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023 Antalya'da başladı
Devamı için Tıklayın
Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2013 araştırması tanıtı
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü"nden büyük davet
Devamı için Tıklayın
Aile şirketleri için kaçırılmayacak program
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimcilerin bundan sonra da yanındayız
Devamı için Tıklayın
İnovasyon zirvesi
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler
Devamı için Tıklayın
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimciler New York için yarışacak
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Yarışması heyecanı başladı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik şöleni
Devamı için Tıklayın
CEO'ların golf tatili
Devamı için Tıklayın
Kadın girişimciler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ın son konuğu
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
TMME ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de son etap
Devamı için Tıklayın
Trump Towers Mall'a görkemli açılış
Devamı için Tıklayın
Ekonominin zirvesi Uludağ'da buluştu
Devamı için Tıklayın
En iyi filo yöneticileri ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Sorumluluğa yeni bakış
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler devam ediyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun yıldızları
Devamı için Tıklayın
"İzmir'e yön verenler" ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Genç Aslanlar için geri sayım başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışması başlıyor!
Devamı için Tıklayın
En başarılı emlak yatırımları
Devamı için Tıklayın
Ekonominin geleceği masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CFO'lar dış kaynağı konuştu
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
"Anadolu500" Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci gençler yarıştı
Devamı için Tıklayın
Trabzon'da "Biz bize sohbetler"
Devamı için Tıklayın
Kadın liderler ekonomiyi değerlendirdi
Devamı için Tıklayın
VOB şampiyonları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO club perakende devlerini ağırladı
Devamı için Tıklayın
Girişimcilik haftası çıtayı yükseltti
Devamı için Tıklayın
Yarının yönetim kurulu üyeleri için workshop
Devamı için Tıklayın
Sürdürülebilir şehir yolculuğu
Devamı için Tıklayın
İzmir'e yatırım sözü
Devamı için Tıklayın
Biz bize sohbetler Eskişehir'de gerçekleşti
Devamı için Tıklayın
Yarışma sanal VOB piyasası gerçek
Devamı için Tıklayın
Bu kez üniversiteli girişimciler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
CEO'lar sahnede
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar buluştu
Devamı için Tıklayın
Tenis dünyasının gözü İstanbul'da
Devamı için Tıklayın
CEO'lar "Yeni normalde rekabeti"konuştu
Devamı için Tıklayın
Emlak Oscar'ı geliyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun en etkili iş insanları
Devamı için Tıklayın
Kobi'ler Antalya'da Ergun Özen'i ağırladı
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
"Yılın İş İnsanları"nın Ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları’nda 5. Durak Konya oldu
Devamı için Tıklayın
Global kobi Bursa’da toplandı
Devamı için Tıklayın
Hugo Boss'un CEO'sunu perakendeciler ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu'da marka yarışı başladı
Devamı için Tıklayın
Antep gelecek için toplandı
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de karar anı
Devamı için Tıklayın
CEO Club gelecek 10 yılı tartıştı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Büyük yarışta finale doğru
Devamı için Tıklayın
Capital 500'ün ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu 500'ün en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
En etkili 50 iş insanı aranıyor
Devamı için Tıklayın
Chip en iyileri ödüllendirdi
Devamı için Tıklayın
Anadolu markaraları yarışması başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Capital dev CEO'ları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler başlıyor
Devamı için Tıklayın
'Ceo club'da enerji konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Mango'nun yaratıcısından Ceo'lara tavsiyeler
Devamı için Tıklayın
Global kobi Gaziantep'teydi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar Godiva'nın öyküsünü dinledi
Devamı için Tıklayın
İş dünyası sinemada buluştu
Devamı için Tıklayın
CEO'lar 'fazla mesai'ye kaldı
Devamı için Tıklayın
Perakendenin liderleri buluştu
Devamı için Tıklayın
Asım Kocabıyık'tan CEO'lara yönetim dersi.
Devamı için Tıklayın
KOBİ'lerin e-dönüşümü Adana'dan başlıyor!
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'da ödül töreni
Devamı için Tıklayın
CEO CLUB ÜYELERİ BAKANLA BULUŞTU
Devamı için Tıklayın
En başarılı “gençler” ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
“Yılın iş insanları” ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
100. YIL HESAPLARI
Devamı için Tıklayın
GELECEĞİNİ EDUCATURK’LE KAZAN
Devamı için Tıklayın
YATINIZ İÇİN DE YER VAR
Devamı için Tıklayın
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Devamı için Tıklayın
GLOBAL KOBİ ERZiNCAN’DA TOPLANDI
Devamı için Tıklayın
ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!
Devamı için Tıklayın
Son dönemece girildi
Devamı için Tıklayın
Club'a davet
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ Kayseri'nin nabzını tuttu
Devamı için Tıklayın
“Konut almak için en iyi dönemdeyiz”
Devamı için Tıklayın
Kriz nedeniyle yönünü yurtdışına çevirdi
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ platformu Denizli'deydi
Devamı için Tıklayın
İzmir buluşması umut verdi
Devamı için Tıklayın
Bizden haberdar olmak için.

E-posta adresiniz


Tam zamanında gelişme
Yeni bir işletmecilik yaklaşımı sayesinde Siemens'in gaz türbini uzmanları artık teslimat sürelerini ve üretim maliyetlerini düşürebiliyor.

Verimliliği ve kârlılığı nasıl artırmalı?
Kömür ve gaz ile çalışan enerji santrallerini modernleştirmenin getirileri arasında ilk akla gelenler arasında artan üretim, azalan salımlar...

Denge mi, kesinti mi?
Siemens'in yeni otomatik yük azaltma sistemi, enerji santrali arızalarında olası herhangi bir dengesizliği engellemek için ışık hızında devreye girebiliyor.