Capital'e abone olun.
EN GEZGİN BANKACILAR!

En Gezgin Bankacılar!

Günümüzde pek çok yönetici, GE’nin efsanevi CEO’su Jack Welch’in “vaktinizin üçte ikisini sahada geçirin” önerisine kulak veriyor. Zamanlarının önemli bir bölümünü masa başında değil, sahada geçiri...

Son Güncelleme: 01.02.2008

Günümüzde pek çok yönetici, GE’nin efsanevi CEO’su Jack Welch’in “vaktinizin üçte ikisini sahada geçirin” önerisine kulak veriyor. Zamanlarının önemli bir bölümünü masa başında değil, sahada geçiriyorlar. Sahadaki zamanın önemli bir bölümü de ziyaretlere ayrılıyor. Bankacılar ise bu konuda rekortmen sayılabilir. Banka yöneticileri ayda ortalama 8 iş gününü ofis dışında geçiriyor. Haftanın mutlaka 2 günü şube ya da müşteri ziyareti yapıyorlar. Sık sık Anadolu’yu geziyor, ayda en az 1-2 defa da yurtdışına çıkıyorlar.

Artık ofise kapanarak iş yapma dönemi bitti. Yeni dönemde, sahada geçirilen vakit önem kazanmış durumda. Bu trendi yakından takip eden yöneticiler ise zamanlarının neredeyse üçte ikisini ofis dışında geçiriyor. İş planlarında “ofis dışı”, şirket içi süreçler kadar önemli bir yer tutuyor.

Bankacıları ise bu konuda rekortmen sayabiliriz. Sektörde, özellikle rekabet artışına paralel olarak saha performansı daha da önem kazanmaya başladı. Bu nedenle de ofiste oturan banka yöneticisi bulmak neredeyse imkansız hale geldi.

Bankacılar zamanlarının ortalama yarısını ofis dışında geçiriyor. Bazı banka yöneticileri için bu oran yüzde 70’lere kadar çıkabiliyor. Ayda ortama 8 iş günlerini ofis dışında geçiren bankacılar, bu zamanın büyük bölümünü de şube ve müşteri ziyaretlerine ayırıyor.

Banka genel müdürleri genellikle haftanın ortalama 2 günü şube ve müşteri ziyareti yapıyor. En çok yeni açılan şubeler ve bölgeler ziyaret ediliyor. Hemen her bankacı ise ayda birkaç kez Anadolu yollarına düşüyor. Ayda en az 1-2 defa da yurtdışına çıkılıyor…

Bankacılara, kimi kez bir çay içip genel ekonomiyi, kimi kez milyon Euro’luk kredileri konuştukları ziyaretleri ne sıklıkla yaptıklarını, en çok nereleri ziyaret ettiklerini, sahaya inen bankacılığın sağladığı faydaları sorduk:

İşin Yarısı Sahada
Bankacılar zamanlarının ortalama yüzde 40’ını ofis dışında geçiriyorlar. Yapı Kredi Perakende Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sönmez, “haftada en az 2 gün sahada oluyorum” diyor ve ekliyor:

“Ziyaretlerimin yüzde 90’ı Anadolu’da oluyor. Kocaeli, Trakya, Antalya, Kayseri, Konya, Denizli, Gaziantep ve Adana en fazla ziyaret yaptığım yerler. Son dönemlerde Yapı Kredi olarak yeni şube açılışlarına ağırlık verdik. 2007’de 82 yeni şube açtık, 2008’de 160 yeni şube daha açacağız. Bu nedenle ziyaret sayımda önemli bir artış oldu”.

TEB Ticari Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turgut Boz ise, zamanının en az üçte birini şube ve müşteri ziyaretleriyle geçirdiğini söylüyor. “Bu süreden ödün vermemeye çalışıyorum” diyen Boz, haftada en az 1-2 gününü ziyaretlere ayırıyor.

Şekerbank Finansal Kurumlar Genel Müdür Yardımcısı Zeki Önder de zamanının yüzde 40’ını sahada geçirenlerden. Önder, “Ayda 20 iş günü içerisinden 5-8 iş günüm sahada geçiyor” diyor.

Fortis Genel Müdür Yardımcısı Bülent Özkan gibi sahadaki zamanı yüzde 40’ın üzerine çıkaranlar da var. Özkan, “Katılmam gereken günlük, haftalık ve aylık yönetim toplantıları toplam zamanımın yüzde 25’ini alıyor. Geriye kalan zamanımı da mutlaka müşteri ve bölge ziyaretleri yaparak geçiriyorum” diyor.

Ayda En Az 15 Ziyaret
Bülent Nur Özkan ayrıca, ayda en az 15 şube ve müşteri ziyareti yapmayı hedeflediğine, genellikle de bu sayının üzerine çıktığına işaret ediyor. Bankacıların geneli de ayda ortalama 15 şube ve müşteri ziyareti gerçekleştiriyor.

Örneğin TEB Genel Müdür Yardımcısı Cemal Kişmir her hafta 11-12 şube ziyaret ettiğini söylüyor. Her hafta 1-2 gününü şube ziyaretleri ile geçiren Kişmir, “bazı özel dönemlerde genel müdürlük toplantıları daha yoğun oluyor ama ortalama ziyaret sayım değişmiyor” diyor.

Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Turgay Gönensin, yılın son ayı hariç programını, “bir hafta İstanbul’da, bir hafta sahada” şeklinde düzenlediğini söylüyor ve ekliyor:

“Seyahatlerin dışında İstanbul’daki bölge müdürlüklerimizle iki haftada bir toplantı yapıyoruz. İstanbul dışındakilerle ise düzenli olarak video konferans aracılığıyla görüşüyoruz”.

Bankacılar her ne kadar ziyaret sıklıkları ve sayılarına ilişkin bir ortalama verebilseler de bu konuda aslında esnekler. Turgay Gönensin, “İstanbul’da olduğum zaman en az 4-5 müşterimle görüşüyorum. Kredi komitesi, aktif-pasif komitesi gibi önemli toplantılar haricinde müşterilerimizin görüşme talebini asla geri çevirmiyorum. Ne zaman isterlerse görüşmeye gidiyorum” diyor.

Mutlaka Bir Yurtdışı Var
Bankacıların ziyaret programlarında ayda ortalama en az bir defa da yurtdışı var. Yabancı ortaklı bankaların yöneticileri için bu sayı daha da artıyor. TEB Genel Müdür Yardımcısı Turgut Boz, ziyaretlerinin yüzde 20’sini yurtdışına gerçekleştirdiğini söylüyor. Yurtdışı ziyaretlerinin kapsamını ise şöyle özetliyor:

“Yurtdışı ziyaretlerim genellikle ortağımız BNP’nin kendi içindeki kurumlarını ziyaret şeklinde oluyor. Yaptığımız ziyaretlerle ortağımızın faaliyet gösterdiği ülkelerdeki bankacılık uygulamaları ile bizdeki uygulamaları karşılaştırıyor, ürünler konusunda karşılıklı uygulamaları nasıl gerçekleştirebileceğimize yoğunlaşıyoruz”.

hed

Şekerbank Genel Müdür Yardımcısı Zeki Önder ise çoğunlukla Türkiye’nin yoğun ticaret yaptığı ülkeleri ziyaret ettiklerini söylüyor. Bankanın iş hacmi büyüdükçe bu ziyaretlerin sıklaştığını söyleyen Önder, “geçmiş döneme nazaran bugün çok daha sık yurtdışı ziyareti yapıyorum” diyor.

Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Erhan Özçelik, özel bankacılık ve yurtdışı faaliyetlerden sorumlu olduğu için en sık yurtdışı seyahati yapan bankacılar arasında. Özçelik, son dönemde yurtdışında en çok ziyaret ettiği bölgeleri şöyle özetliyor:

“Ayda en az 2 kez yurtdışı ziyareti gerçekleştiriyorum. Son dönemde Amsterdam, Mskova, Frankfurt ve Cenevre gibi merkezleri yoğunlukla ziyaret ettim.

Aylık Plan Yapılıyor
Çok sık ziyaret gerçekleştiren, yıl boyunca adeta leyleği havada gören bankacılar, bu ziyaretlerini bir plan dahilinde yapıyorlar. Ziyaret planları genellikle aylık olarak yapılıyor. Bazı bankalarda bu programlar yılda 2 kez 6 aylık ya da yılda 4 kez 3 aylık olarak da yapılabiliyor. Yıl içerisinde yapılacak tüm ziyaretler de bu programlar dahilinde gerçekleştiriliyor.

Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere, ziyaret planlarını 3 aylık ve aylık olarak yaptığını söylüyor. En son Aralık ayında Ankara, Marmara Bölge ve şubelerini ziyaret ettiğini söyleyen Karadere, “Yine Aralık ayı içerisinde 1 günümü İstanbul’daki şubelere ayırdım. Ayrıca saha operasyonlarıyla ilişkili olarak bölge müdürleriyle 2 gün süren bütçe toplantılarına katıldım. Gelecek 3 ay için de benzer yoğunlukta bir ziyaret programım var” diye konuşuyor.

Fortis Genel Müdür Yardımcısı Bülent Nur Özkan da ziyaret planlarını 3 aylık yapıyor. “Ziyaret programımım genel olarak gelecek 3 ay için bellidir” diyen Özkan, şöyle devam ediyor:

“Rutin toplantılarımızın programı önceden belirlenir. Yurtdışı toplantılarımız da önceden bildirilir. Böylece müşteri için ayıracağımız zamanı çok net belirleyebiliriz. Örneğin önümüzdeki 3 aylık dönemde ortalama 20 firma için Anadolu’ya 4 ve rutin toplantılar için yurtdışına 2 günlük ziyaretim var”.

Turgut Boz/TEB Ticari Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı 

“Her Ziyaret Yeni Bilgi Anlamına Geliyor”
  
Öncelik Yeni Açılan Şubelere
Genel Müdürlük, bölge ve saha üçgeninde, genel müdürlüğün sahaya yakın olması gerektiğini düşünüyorum. Bu nedenle müşteri ve şube ziyaretlerini çok önemsiyorum. Genel müdürlük olarak müşterileri ve bölgedeki sektörleri tanımak çok önemli. Ziyaretlerimi planlarken yeni açılan şubeleri ilk sıraya alıyorum. Yeni açılan şubeleri öncelikle şube personelinin isteklerini ve ihtiyaçlarını dinlemek, pazarlama ve ürün stratejilerimiz hakkında onları ilk ağızdan bilgilendirmek amacıyla ziyaret ediyorum. Bunun yanı sıra müşteri yapısını ve beklentilerini öğrenmek ve bölgeyi tanımak adına 1-2 ay içinde mutlaka ziyaret gerçekleştiriyorum. Benim için her ziyaret yeni bilgi anlamına geliyor.

Kobi’ler İçin Anadolu’ya Gidiyorum
Yeni açılan şubelerin dışında her ay bir ilde düzenlediğimiz “TEB Kobi Akademi Eğitim Programları” ile şubelerimiz olan illerde Kobi’lere eğitim veriyoruz. Ayrıca yine yaklaşık 2 ayda bir TEB Kobi Akademi çatısı altında düzenlenen “İller İçin Gelecek Stratejisi” konferansları ile illerin gelecek stratejilerinin belirlendiği konferanslar düzenliyoruz. Tüm konferanslara bizzat katılarak gittiğim her ilde şube ve müşteri ziyaretleri yaparak mümkün olduğunca çok şube personeli ve müşteri ile bir araya gelerek onların beklentilerini anlamaya çalışıyorum.

hed

 

 

 

 

 

 

 

 




Planımda 29 Yeni Ziyaret Var

Çok dinamik bir yapımız olduğu için şube ziyaretlerimi ancak 15-20 gün öncesinden planlayabiliyorum. Onun dışında TEB Kobi Akademi takvimini 1 yıllık olarak yıl başında belirliyoruz. 2008 yılı planlarımızda 7 TEB Kobi Akademi Kurumsal Gelişim Eğitimi 5 adet İller Gelecek Stratejisi Konferansı var. TEB Kobi Akademi etkinlikleri öncesinde de mutlaka ilde bir ön ziyaret yapıyoruz. İller İçin Gelecek Stratejileri konferansı kapsamında ise biri konferans diğeri konferans sonuçlarına göre hazırlanan raporun yerel yönetime teslimi ve rapor tesliminden 3 ay sonra da raporda yer alan ille ilgili görevlerin takibi anlamında yerel yönetim ziyaretlerini düşündüğünüzde 2008 TEB KOBİ Akademi Etkinlikleri kapsamında 29 ziyaret yapmayı planlamış durumdayız. Bunların her biri bizim için hem şube hem de müşteri ziyareti demek.

Bülent Nur Özkan/Fortis Genel Müdür Yardımcısı

İş Hacmi Arttıkça Ziyaretler De Sıklaşıyor

Haftada Bir İstanbul Dışı
Ayda 2 kez yurtdışına ve her hafta en az 1 kez İstanbul dışına çıkıyorum. Yurtdışı seyahatlerim doğal olarak Belçika’da Brüksel’e oluyor. Yurtiçinde ise İstanbul dışındaki ticari bankacılık merkezlerimizin faaliyet gösterdiği iller olan Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Gaziantep, Kayseri, Antalya ve Denizli’ye daha çok yoğunlaşmış durumdayım. Ocak-Aralık 2007 döneminde ziyaret sayılarımda önemli bir artış oldu. Artan iş hacimleri ve müşteri ihtiyaçlarına uygun çözüm sunabilme arayışlarımız ziyaret sıklığındaki artışı da beraberinde getiriyor. Dolayısıyla ziyaretlerim 2008’de de artarak devam edecek

Müşteri de Bekliyor
Yapılan ziyaretlerin tamamı müşteri ilişkileri ile ilgili. Yıllardır beraber çalıştığım müşterilerimiz mutlaka karşılıklı görüşme fırsatı yaratmamızı bekliyor. Müşterilerimiz ile kurmuş olduğumuz yakın ilişki, işimizin en temel ve vazgeçilmez parçası. Sonuçta bizler müşteri için çalışıyoruz ve onlar olmazsa var olma sebebimiz de ortadan kalkar. Müşterilerimizle yeri gelir milyon Euro’luk yatırım kredisi konuşuruz, yeri gelir bir çay içip ekonomik gelişmeler üzerine sohbet ederiz. Ama en sonunda mutlaka tekrar görüşmek için randevulaşırız.

Hande D. Süzer
hdemirel@capital.com.tr

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER