Capital'e abone olun.
BUĞDAYDA LİDERLİK GÜNLERİNE DÖNÜŞ ÇABASI

Buğdayda liderlik günlerine dönüş çabası

Türkiye, dünya buğday üretiminin yüzde 2'sinigerçekleştiriyor.

Son Güncelleme: 01.07.2011



Dünya un ihracatında ikinci sırada bulunuyor. Türkiye Un Sanayicileri Birliği, bu önemli sektörün geleceğini konuşmak üzere bir araya geldi. Toplantıya ev sahipliği yapan Marmara Bölgesi Un Sanayicileri Derneği'nin Başkanı Seçkin Öztürk, un üretim ve ihracatında 20112012 sezonunun iyi geçeceğini tahmin ediyor. Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu Başkanı Erhan Özmen de, "2011-2012 sezonu, bir önceki sezona oranla daha iyi olacak. Buğday rekoltesinin 18 milyon ton olacağını öngörüyoruz" diyor. Dünyada buğday üretiminin yüzde 2'sini üreten Türkiye, un ihracatında global liderlerden bir  2005 yılında dünya un ihracatında birinci olan Türkiye, takip eden yıllarda da yoluna ikincilikle devam etti. 2007 yılında emtia fiyatlarında yaşanan artışla dünya gündemine oturan gıda sektöründe ana tüketim maddesi olan buğdayın geleceğini de masaya yatırılıyor. Türkiye un sanayicileri, 20112012 sezonunda buğday fiyatlarının nasıl bir grafik çizeceği konusunda fikir yürütmek için bir araya geldi. Un sanayicileri 2011-2011 sezonunun bir öncekine oranla daha pozitif olacağı görüşünde birleşiyor.
Geçtiğimiz aylarda dünyanın en büyük buğday üreticisi Rusya'nın buğday ihracatını durdurmasıyla sorunlu bir sürece giren un sanayicileri, Rusya'dan gelen iyi haberlerle rahat bir nefes aldı. Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu, gelecek sezon buğday rekoltesi üzerine yaptığı düzenli toplantılarının sonuncunu istanbul'da gerçekleştirdi. Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Ozmen, Türkiye'nin buğday üretiminin bir önceki yıla oranla 2 milyon ton artarak 18 milyon ton seviyelerine ulaşacağını tahmin ettiklerin söylüyor. Toplantının açılış konuşmasını yapan Marmara Bölgesi Un Sanayicileri Derneği Başkanı Seçkin Öztürk ise un üretim ve ihracatında 2011-2012 sezonunun iyi geçeceğini tahmin ediyor.

TÜRKİYE MARKASI HAYATA GEÇMELİ

Yakın geçmişte dünya lideri olduğu sektörde zamanla gerilere düşen Türkiye un sanayicileri, ihracat yapan şirketlerin ürünlerine standart logo getirme kararı aldı. Türkiye markası ve logosuyla dünya pazarında yer almaları gerektiğini aktaran Marmara Bölgesi Un Sanayicileri Derneği Başkanı Seçkin Öztürk, "Diğer toplantılarda aldığımız bu kararın bir an önce hayat geçmesi gerekiyor. Dünya pazarında yer alan markalarımızın ambalajlarında Türkiye marka ve logosunun olması, marka bilinirliği adına atılacak en önemli adımlardan biri olacak" diyor. Bu yıl buğday hasatında sorun olmadığını, geçtiğimiz yılsa Toprak Mahsulleri Ofisi ve Tarım Bakanlığı'nm desteğiyle buğday bulmakta sorun yaşamadıklarını belirten Oztürk, Türkiye un sanayisinin asıl sorunun atıl kapasite olduğunu vurguluyor. Öztürk, "Bölgemizde ve ülkemizde un sanayisi büyüyor. Fakat buğday üretimimizle doğru orantılı bir süreç izleyemiyoruz. Birçok fabrika kapasitesinin altında üretim yapıyor. Bu konuda daha öncede birçok defa sorunlarımız anlattık. Sürekli yeni fabrikalar açılıyor" şeklinde konuşuyor.

"REKOLTE TAHMİNİ DOĞRU DEĞİL"
Türkiye, 2008 yılında 715,7 milyon dolar değerinde değirmencilik ürünleri ihracatı gerçekleştirdi. 2009 yılında ihracat değer bazında yüzde 7 düşerek 665,7 milyon dolar düzeyine geriledi. Ocak-Nisan 2010 döneminde 203,4 milyon dolar seviyesinde değirmencilik ürünleri ihracatı gerçekleştirilirken, söz konusu ihracatın yüzde 83'ü buğday ununa aitti. Hasat dönemi ilk bilgilendirme toplantılarını Konya'da gerçekleştirdiklerini söyleyen Erhan Özmen, "Un sanayicileri olarak gerek dünya gerek ülkemizin rekolte tahminlerini yakmdan takip ediyoruz. Elimizdeki verileri revize ediyoruz. Genel seçimlerin ardından piyasaların hareketleneceğini tahmin ediyorduk. Geçtiğimiz günlerde Rusya'nın buğday ihracatını durdurması fiyatları artırmaya yönelik bir hamleydi. Temmuz itibariyle buğday fiyatlarının yüzde 10 gerileyeceğini tahmin
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER