Capital'e abone olun.
DÜŞÜK MARJ ÇOK ÜRÜN !

Düşük Marj çok ürün !

Düşen enflasyon, azalan faiz getirişi bankacılıkta oyunu değiştirdi.

Son Güncelleme: 01.09.2011


Bankalar artık "gerçek bankacılık" yaparak kazanıyor. Banka bilançolarında gerileyen hazine bonolarının ve tahvillerin yerini yüzlerce çeşit ürün aldı. Bu ürünlerin bazıları çok, bazıları az kazandırıyor. Örneğin kredi kartı ya da sigorta ürünlerinde yüzde 15'e varan marjla çalışan bankalar, mortgage ya da banka kartı gibi ürünlerde neredeyse hiç kâr etmiyor. Yeni dönemde marjların genelinde daralma devam edecek. Bankalarsa bunu, daha çok ürünle daha çok müşteriye ulaşarak sübvanse edecek. Çok değil, bundan 10 yıl önce bankaya sadece para yatırmak, yatırdığımız paraya repo yapmak, düğünde takılan altınları kasaya koymak için giderdik. Derken bankalar o mucizevi 0 ürünü piyasaya sürdü. İşte hikaye de tam burada başladı; Kredi kartı, son 10 yılda oluşan dev ürün havuzuna yağan ilk damlaydı. Ardından yüzlercesi geldi. Türkiye'de orta sınıfın yükselişi, teknolojik gelişmeler derken bankacılık müthiş gelişti. Bankalar bugün müşterilerine sayısız ürün ve hizmet sunuyor. Mevduattan krediye, ödeme sistemlerinden şubesiz bankacılık ürünlerine, rafta yüzlerce çeşit var. Üstelik sayı her geçen gün artıyor. Bu gelişimin hiç şüphesiz en önemli dinamiği, düşen faiz ve enflasyonla ortaya çıkan yeni konjonktür. Bu konjonktür geçmişte olduğu gibi hazine bonosu ya da devlet tahviliyle kazanamayan bankaları, "gerçek bankacılık" yapmaya giderek daha fazla sürüklüyor. Diğer yandan daralan marjlar ve her alanda sert ve başa başa süren rekabet, sürekli yeni ürün ve hizmet sunarak müşteriyle dinamik bir ilişkiyi mecbur kılıyor.

CENK TABAKOĞLU / ING BANK GMY

"KANALDAKİ GELİŞİM ETKİLİ OLDU"
İnovasyon çağı
Son 10 yılda bireysel kredi tarafında en önemli gelişme mortgage yasası oldu. Eskiden beri var olan konut kredilerine yeni bir boyut geldi. Kredi kartlarında 1990'larda başlayan taksit ve chip, bonus gibi cashback uygulamaları zaten devam ediyordu. Bu son 10 yıl aslında üründen çok internet, mobil bankacılık gibi kanal gelişti. ATM ağları çok büyüdü, çağrı merkezleri daha aktif ve etkin oldu. Kanal ve süreçlerde çok yenilikçi oldu ve bu alanlarda birçok inovasyon gerçekleşti.
Öne çıkacak ürünler
Önümüzdeki dönemde de ürünlerin yanında kanal ve süreç inovasyonu üzerinde gelişim izlenmeli. Tüketici için kolay ulaşım, konfor ve hatasız kolay süreçler çok daha önemli bir hal alıyor. Bankaları rekabette farklılaştıran unsur da aslında bu. ING Bank olarak bu yıl bireysel bankacılıkta bir ilke imza atarak serbest tasarruf hesabı olan Turuncu Hesap'ın lansmanını yaptık. Bu kategoride yeni bir ürün grubu yaratılmış oldu. Önümüzdeki dönemde de bireysel mevduat tabanında diğer bankaların bu tarz yeni ürünler çıkararak bu kategoriyi geliştirebileceğini düşünüyoruz. Keza vadeli işlemler ve opsiyon borsasındaki gelişmeler yakından takip edilmeli. Yapılandırılmış ürünler ve IMKB'de sunulan ürünler ise zaten sürekli gelişen ve kendini yenileyen bir yapıya sahip.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER