İdeali kaç gün?

Finansın her alanı için 2014 zorlu bir yıl olacak. İşte bu nedenle sigortacı da bankacı da faktoring yöneticisi de “Sahaya inmek her zamankinden daha kritik önem taşıyor” diye düşünüyor.

8.06.2014 00:07:580
Paylaş Tweet Paylaş
İdeali kaç gün?
Gerçekten de tüm finans dallarında, yöneticiler yılın ortalama 2,5- 3 ayını İstanbul dışındaki müşteri ve şube görüşmelerinde geçirmeyi tercih ediyor.  Cam odalarında toplantı yaparken hayatın gerçeklerini gözden kaçırmak istemiyorlar. Bu gerçeği en güzel ifade eden ise Allianz CEO’su Solmaz Altın...

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Deneyimli yönetici, “Cam odada oturmak değil ancak saha size gerçekte neler olup bittiğini en detaylı şekilde veriyor” diyor.  İşte sahanın sunduğu bu değerli öğrenme fırsatları nedeniyle CEO’ların yarısından fazlasının her yıl sahada 90 günden fazla zaman geçirdiği görülüyor.

"SAHA BANKACILIĞI BİZİM İŞİMİZ"
Bankalar için müşteriyi doğru okumak en hayati unsurlardan... Bu nedenle küçük büyük tüm bankaların genel müdürleri, sahada olmayı işlerinin en önemli parçası olarak görüyor. Bu isimlerden biri de Şekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin.

“Anadolu bankacılığı misyonumuz çiftçinin hasadını bilmeyi, esnafın düğününe gitmeyi, işinizi samimiyetle yapmayı gerektiriyor” diyen Uluşahin, şubelerinin yüzde 65’inin bulunduğu Anadolu’da bu yıl da geçen yıl gibi en az üç ayını geçirmeyi planlıyor.

“Saha bankacılığı bizim işimiz. Sektörde bizi farklı kılan yerel bankacılıktaki gücümüz” diyen Uluşahin, sahadan elde ettiği gözlemleri şöyle aktarıyor: “En önemli gözlemim, üretim dinamiğinin temelinin Anadolu’da bulunan KOBİ’lere dayandığı gerçeği ve esnafın reel ekonomideki önemli rolü oldu.

Bu firmalara bölgesel ihtiyaçlara göre farklı hizmet sunmak gerekiyor. Bunun için de onları dinlemeliyiz. Biz Türkiye’yi karış karış gezerek ürün geliştiriyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel terzi usulü ürün sunuyoruz.”~

Sektörün en genç bankalarından Fibabanka’nın genel müdürü Bekir Dildar da sahaya inmeyi çok önemsiyor. Geçtiğimiz yıl İstanbul dışına 33 ziyaret gerçekleştiren yönetici, “Şube yöneticisi ve çalışanlarının tepe yönetimini sahada görmesi, müşteri ziyareti yapması motivasyon açısından çok önemli...

Çalışanlar istek ve önerilerini de birebir bana yapabiliyor. Yaptığı öneri ve organize çalışması sebebiyle şube çalışanına ikramiye verdiğim oldu. Müşteri ziyaretlerinde de firmaları ve bulundukları sektörler hakkında daha derin bilgi sahibi oluyorum.

Bu ziyaretlerde aldığımız deneyimlere göre 1-2 haftada değişiklikleri yapıyoruz. Örneğin kredi akışında değişiklik yaptık, müşteri sözleşmelerinde süreci kısalttık” diyor.

SİGORTADA YENİLİK ACENTADAN GELİYOR
Sigorta sektöründe değişim, acenta kanalından geliyor. Satış ağını dinlemeyi bilen sigorta şirketleri, rekabette bir adım öne çıkıyor. Bunu gören genel müdürler de sahayı asla göz ardı etmiyor. Sektörün liderlerinden Axa Sigorta’nın CEO’su Cemal Ererdi, yılda 120 acenteyi ziyaret ediyor.

Sadece bu ziyaretler için her yıl en az 20 gün ayırmaya özen gösteriyor. Ererdi, sahada olmanın son dönemde şirkete kattıklarını şöyle özetliyor: “Acente ve müşteri görüşmelerinde bazı ana sistem uygulamalarımızın kullanıcı açısından pratik olmadığını ya da pazarın gerçekleriyle uyuşmadığını gördüm.~
Son olarak bu alanların düzeltilmesini sağladık” diyor. Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin de 2013 yılında haftanın en az 2 gününü İstanbul dışında geçirdi. “Yılın üçte birine yakın bir süreyi ofis dışında acentelerimiz, banka kanalımız, bölge personelimiz ve sigortalılarımızla geçirdim.

2011’de başlattığımız dönüşüm sürecinde stratejimizden yapılanmamıza kadar birçok olumlu değişikliğe imza attık ve 2014’e bu yöndeki operasyonel işlerimizi tamamlayarak başladık. Bu nedenle sahaya daha çok vakit ayırabiliyorum.

Bu yılı 2013’ten daha fazla ziyaret yaparak kapatacağımı düşünüyorum” diyor. Çetin’e göre saha, günlük, basit bir işleyişten sistemsel köklü bir değişikliğe kadar oldukça geniş bir yelpazede görüş edinmeyi sağlıyor.

Ergo Türkiye CEO’su Theo Kokkalas ise mesaisinin yüzde 20’sini sahada geçiriyor. “Ben sahadan ve satıştan gelen bir yöneticiyim, Dolayısıyla sahaya inmenin, müşteri ve iş ortaklarını dinlemenin ne kadar önemli olduğunu biliyorum” diyen Kokkalas, 2014’te de yoğun olarak sahaya inmeyi planlıyor.

“Sahada olmanın iş ortaklarımızın ihtiyaçlarını anlamanın en iyi yolu olduğunu biliyoruz” diyen yönetici şöyle devam ediyor: “Yüz yüze iletişim kurduğumuz zaman gereken aksiyonları hızlı bir şekilde alabiliyoruz. İş süreçlerimiz, risk kabul, yeni ürünlerle ilgili çok geri bildirim alıyoruz.

Bu başlıklarla ilgili çalışmalarımıza başladık. Ayrıca ‘Acente Geri bildirim Sistemi’ aracılığıyla acentelerimizin öneri ve taleplerini yıl boyunca değerlendiriyor ve gerekli aksiyonları hayata geçiriyoruz.”~
"ZİYARET ETMEMENİN BEDELİ DAHA YÜKSEK"
Finansın her alanında müşteriyle yüz yüze olmanın artıları yaşanıyor. Özellikle faktoring ve leasing gibi Anadolu’da penetrasyonlarını artırmanın peşinde olan alanlarda yöneticilerin, müşteri şirketlere ziyaretleri önem kazanıyor.

Sektörün duayenlerinden TEB Faktoring Genel Müdürü de bu mantıkla mesaisinin yüzde 40’ını kendi şubeleri ve müşteri ziyaretlerine ayırıyor. Çağatay Baydar, “Özellikle yüz yüze yapılan görüşmelerde müşterilerimizin şirket kültürlerini anlıyor, nabızlarını tutarak talep ve ihtiyaçlarını doğru belirleyebiliyoruz” diyor.

Bu yıl agresif satış politikası izleyecekleri için daha uzun süre sahada olmayı planlıyor: “İnanıyorum ki müşterileri ziyaret etmemenin bedeli ziyaret etmekten çok daha pahalı. Bugüne kadar defalarca tecrübe ettik ki bu ziyaretlerde hizmetlerimizi geliştirmek için bir fikrin ortaya çıkması olasılığı, ofiste otururken çıkmasından çok daha yüksek.

Bu fikirleri hakkıyla işleyen kurumlar hizmet ve ürün kalitesini yükselterek müşteri memnuniyeti ve güçlü aidiyet hissi yaratıyor. Sahada elde ettiğim bilgileri başta satış ve müşteri ilişkileri ekipleri olmak üzere ilgili tüm birimlerle hemen paylaşır ve bu bilgilere uygun gerekli aksiyonların alınmasını sağlarım.”

Garanti Faktoring Genel Müdürü Hulki Kara daBaydar ile benzer bir görüşe sahip ve sahayı da bir performans kriteri olarak görüyor: “2013 yılının 50 iş gününü İstanbul dışında geçirdim. Ziyaretler sayesinde yeni açılacak şubelerin lokasyonlarında tereddüte yer bırakmayacak tespitler kazandık.

Aynı şekilde sıklıkla karşılaştığımız yurtiçi satışlardan doğan alacaklar için garanti, tahsilat ve finansman hizmetinin sağlanması ihtiyacıyla ilgili geliştirdiğimiz ‘Alacağım Garanti’de’ ürününü geçen yılının ikinci yarısında sunmaya başladık. KOBi müşterilerimizin anlık nakit ihtiyaçlarına uygun çözüm bulabilmek için ‘hız’ olarak adlandırdığımız yeni bir süreç başlattık.”~
"2014'TE, SAHA DAHA ÖNEMLİ"
Müşterilerinin yüzde 63’ünün İstanbul dışında olduğunu belirten Deniz Faktoring Genel Müdürü Mustafa Şahan, “Bu nedenle yılın üç ayını sahada geçirmem gerekiyor” diyor. Hem satış performansı hem kaliteli aktif yaratma adına “Yöreyi ve töreyi bileceksin” diye düşünen Şahan, bu yıl sahaya inmenin çok daha önem kazanacağı görüşünde:

“2014’ün dünyada ve ülkemizde yaşanan siyasi ve ekonomik olumsuz gelişmeler nedeniyle oldukça zor olacağı kesin. Bu bakımdan hem satış imkanları hem likidite sıkışıklığına bağlı stok kredilerde ortaya çıkacak sorunları yönetmek için daha fazla sahada olmam gerektiğini düşünüyorum.

Yıl içinde en az 3 ayımı bölge, şube ve müşteri ziyaretleri için ayırmayı düşünüyorum.” Aynı şekilde Garanti Leasing Genel Müdürü Ünal Gökmen de bu yıl İstanbul dışında yapacağı yolculukları artırmayı hedefliyor.

Bu kararda organize sanayi bölgelerinde gayrimenkul leasingi yapılmasına izin verilmesinin de önemli payı var. “2013’te İstanbul dışına yaptığım seyahatler 50 günü buldu. 2014 yılında bu ziyaretleri artırmayı, 124 gün yani toplam mesaimin yarısını bu görüşmelere ayırmayı planlıyorum.

Bu zamanın yarısı Anadolu’ya özellikle sanayi ağırlıklı şehirlere olacak. Bu yıl organize sanayi bölgelerine leasing yapılabilmesinin önü açıldı. 270 organize sanayi bölgesini ben ve satıştan sorumlu müdürlerimizle 6 ayda ziyaret edeceğiz.

Müşteri ziyaretleri artık bizler için bir sınav havasında geçmeye başladı. Ziyaretlerimizde müşterilerimizin ortak taleplerinin hız ve basitlik olduğunu gördük. Artık leasing taleplerine 1-2 saatte cevap verebiliyoruz. Ürün depoda mevcutsa 2 günde satın alım işlemini sonuçlandırıyoruz.” ~
PINAR ABAY  ING BANK GENEL MÜDÜRÜ
REKABETTE AVANTAJ OFİSTE YARATILMAZ'
350 ŞUBE GEZDİM

Göreve başladığımda odamda yaklaşık 1 ay hiç oturmadım. Yaptığım ilk işlerden biri, sahaya inmek oldu. Türkiye çapında 350’ye yakın şubemizi ziyaret ettim ve teker teker şube müdürü arkadaşlarımla tanıştım.

2013’te vaktimin yüzde 30’dan fazlasını müşteri ve şube ziyaretlerine ayırdım. Bu vaktin üçte biri de İstanbul dışında geçti. Genel müdürlük binamızda olduğum zamanlarda da başka katları geziyor ya da en yakın şubeye gidiyorum.

Çağrı merkezimizi çok sık ziyaret ediyorum. Yaptığım her görüşme, aldığım her geri bildirim süreçlerimizi nasıl daha müşteri odaklı hale getirir, nasıl daha kolay bankacılık ürün ve hizmetleri sunarız sorularımızın cevapları oluyor.

BU, İŞ YAPIŞ BİÇİMİMİZ
Bu yıl da mümkün olduğunca çok saha ziyaretlerime devam edeceğim. Sadece ben değil, yönetici arkadaşlarım da sürekli sahada. Bu bizim için bir iş yapış biçimi. Bir kurumu rekabette öne çıkaracak avantajı, genel müdürlük binasında ofislerde oturarak yaratmak çok zor.

Hayata geçirdiğimiz pek çok projede sahadaki gözlemlerimizden ilham aldık. Bu şekilde iş süreçlerinde hiç fark etmediğiniz aksaklıkları çözebiliyor, büyük kazanımlar elde edebiliyorsunuz. ~
Özellikle aile şirketlerinden şunu öğrendim: Başarılı olmak istiyorsan her zaman kendi işin gibi çalış, tutkuyla işini sahiplen. Aile şirketleri için geliştirdiğimiz Nesilden Nesile Yönetim Akademisi oluşturma fikri de aslında buradan çıktı.

"CAM ODADA OTURAN GERÇEĞİ KAÇIRIR"
BU YIL 45 GÜN SAHADAYIM

2013 yılı benim için oldukça hareketli bir yıl oldu. Temmuz ayında göreve gelmemle hemen saha ziyaretlerine başladım. 2013’te yaklaşık 2 ayı sahada geçirdim. Acentelerimizi daha yakından tanıma ve birebir dinleme fırsatı buldum.

2014’te acentelerimizle İstanbul dışında planlanmış yaklaşık 1,5 aylık toplantılarım var. Sahada olmak, iş ortaklarımız ve müşterilerimizin sesini bizzat duyma imkanı sağlıyor. Onların da şirketimizin mesajlarını en üst yönetim kademelerinden direkt duyabilmeleri açısından oldukça önemli. Bu buluşmalarda hedeflerimiz doğrultusunda nasıl yön alacağımızı birlikte belirleyebiliyoruz.

6 AYDA ÇÖZÜYORUZ
Yöneticiler bazen cam odalarında toplantı yaparken hayatın gerçeklerini gözden kaçırabiliyor. Ancak saha size gerçekte neler olup bittiğini en detaylı şekilde veriyor. Ziyaretlerimizdeki geri bildirimleri, ilgili fonksiyonlar bazında takip ettiğimiz bir sistem oluşturduk. Sonuçları izliyoruz.

Örneğin 2013 yılında aldığımız geri bildirimlerle ilgili yarıdan fazlasında ilk 3-4 ay içinde, yüzde 90’ından fazlasında ilk 6 ayda aksiyon aldık. Acentelerimizle fiziki evrak alışverişini sağlayan hizmet tedarikçisi firmalarla aldığımız aksiyon ve bilgisayar sistemlerimizin performanslarını artırma projemizi bu çözümlere örnek.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz