Capital'e abone olun.
İHRACAT KREDİLERİNDEKİ PAYIMIZ HIZLA ARTACAK

İhracat kredilerindeki payımız hızla artacak

Odeabank, henüz bir yıllık bir banka olmasına reğmen mevduat bankaları arasında 14’üncü sıraya kadar yükseldi.

Son Güncelleme: 01.11.2013

Türkiye bankacılık sektönün yeni temsilcisi Odeabank, henüz bir yıllık bir banka olmasına reğmen mevduat bankaları arasında 14’üncü sıraya kadar yükseldi. 9 milyar TL kredi hacmine ulaştı. Bunun yüzde 8’inin ihracat kredisi olduğunu söyleyen Odeabank Genel Müdür Yardımcısı Alpaslan Yurdagül, “Ana ortağımız Bank Audi’den de aldığımız güçlü Kuzey Afrika ve Orta Doğu Bölgesi başta ihracatçı şirketlerimizi her konuda destekliyoruz” diyor.

Odeabank,15 yıl aradan sonra sıfırdan banka kurma lisansı alarak 2 Ekim 2012 tarihinde bankacılık sektörüne 49’uncu banka olarak girdi. Şu an mevduat bankaları arasında 14’üncü sıraya kadar yükseldi. Ana hissedar Bank Audi, Odeabank’ta 300 milyon dolar olan başlangıç sermaye desteğini çok kısa bir süre zarfında 900 milyon dolara yükseltti. Bank Audi sermaye desteğinin yanı sıra, bölge ve ürün tecrübesini her daim paylaşıyor. Farklı ülkelerde bulunan grup bankaları ve var olan muhabir ilişkileri ile Odeabank’ın hizmetlerini en etkin şekilde destekliyor.

Odeabank Ekim 2012’den bu güne kadarki kısa bir süre içerisinde yaklaşık 9 milyar TL kredi verdi. Bu rakamın da yaklaşık yüzde 8’ini ihracat kredileri oluşturuyor. İhracat kredisinin yanında verilen ilave hizmetlerde Bank Audi’nin önemli desteğinin olduğunu söyleyen Odeabank Finansal Kurumlar ve Yatırım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Alpaslan Yurdagül, “Beklenileceği üzere sıfırdan kurulmuş bir banka olarak ilk etapta nakit kredilere öncelik verildi. Zamanla ihracat kredilerimizin payının hızla artacağını söyleyebiliriz” diyor. Yurdagül, Odeabank’ın ihracat kredileri ve bu alandaki diğer hizmetleri konusundaki sorularımızı yanıtladı.

İhracatçı şirketlerin yaşadığı en önemli finansman problemleri nelerdir?
Büyük ve birçok orta ölçekli ihracatçı firma, bünyelerinde dış ticaret alanında uzmanlaşmış
kadrolardan oluşan ekipler bulunduruyor. Uzmanlaşmış ekipleri ile bu firmalar hem satış hem de fonlama alanlarında kendilerine büyük bir katma değer yaratarak rakabette üstün bir konuma geçiyor. Bunun yanı sıra büyük ihracat firmaları gerçekleştirdikleri yüksek işlem hacimleri sayesinde, kendilerine bankalardan daha avantajlı ve uygun finansman kaynakları yaratabiliyor. Diğer tarafta ise daha küçük çaplı ihracatçı firmalarının çoğunlukla böyle ekipler yok ve rekabette dezavantaj yaşıyorlar. Bu yüzden bankaların ihracat alanında gelişmek ve büyümek isteyen KOBİ’lere ürün desteği sağlaması, dış ticaret eğitimleri vermesi ve dış ticaret bağlantıları kurulabilecekleri organizasyonlar düzenlemesi büyük önem taşıyor.  
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER