İkinci yarıda sıçrama yaparız

Hepsipay Yönetim Kurulu Başkanı Murat Koloğlu ile yeni oluşan ödeme şirketleri sektörünü konuştuk...

1.06.2017 13:02:260
Paylaş Tweet Paylaş
İkinci yarıda sıçrama yaparız
Elçin Cirik
[email protected]

Hepsipay, Hepsiburada.com’un yüzde 100 iştiraki. Çiçeği burnunda şirket, Türkiye’nin en büyük ödeme platformu olmaya hazırlanıyor. Bugün 700 şirkete hizmet veren Hepsipay, yıl sonunda bu sayıyı 6 bine çıkaracak. Hepsipay Yönetim Kurulu Başkanı MURAT KULOĞLU, eylül ayında Türkiye’nin en büyük ödeme platformu haline gelmeyi hedeflediklerini söylüyor. Kuloğlu, “Türkiye’de sektörün lideri olmak istiyoruz. Özellikle yılın ikinci yarısında sıçrama yapmayı planlıyoruz” diyor.

Hepsipay, bugün işletmelere online, offline ya da fiziksel dünyada ödeme alabilmeleri için gerekli olan kullanışlı ve basit yöntemleri sunuyor. Şubat 2016’da lisans alan şirket, geçtiğimiz haziran ayında ilk müşterileriyle çalışmaya başladı. Bugün 700’ü aşan sayıda şirketle çalışan Hepsipay, yılın sonuna kadar 6 bin şirkete ulaşmayı planlıyor. Şirket Eylül ayı itibarıyla Türkiye’nin en büyük ödeme platformu haline gelmeyi hedefliyor. Öyle ki şirketin yönetim kurulu başkanı Murat Kuloğlu, gelecek planlarını “Hem müşteri hem ürün sayısı bakımından Türkiye’deki en geniş platform olacağız. Biz Türkiye’de sektörün lideri olmak istiyoruz. 2017 yıl sonunda 1 milyar TL işlem hacminin Hepsipay ürünleri üzerinden geçmesini hedefliyoruz” sözleriyle aktarıyor. Hepsipay Yönetim Kurulu Başkanı Murat Koloğlu ile yeni oluşan ödeme şirketleri sektörünü ve hem bireyler hem şirketler bazında büyüme planlarını konuştuk:
* Hepsipay olarak Haziran 2016’da çalışmaya başladınız. 9 aylık süreçte şirkette nasıl bir büyüme oldu?
 Biz sanal ortamda şirketlerin ödeme fonksiyonlarına aracılık ediyoruz. Ana sermayedarımız Hepsiburada, 6 bin 500 KOBİ şirketiyle çalışıyor ve 6 milyon bireysel müşterisi bulunuyor. Bu platformun ödeme işini Hepsipay olarak biz yapıyoruz. Faaliyet iznimizi, 11 Şubat 2016’da aldık, ardından haziran ayında ilk müşterilerimizle çalışmaya başladık. Hepsipay olarak iletişim faaliyetlerimize ekim ayında start verdik. Bugün ayda 1.500’den fazla şirketten başvuru alıyoruz.
Şu anda sadece 700’ü aşan müşteri şirketle çalışıyoruz. Kuruluşumuzdan bu yana yüzde 500 büyüme yakaladık, baz etkisi nedeniyle büyümemiz çok hızlı oluyor.
* Şirketlere ne tip hizmetler veriyorsunuz?
 Aslında sunduğumuz ürünlerle müşterilerimize “Siz satışınızı artırmaya odaklanın, biz sizin ödeme fonksiyonunuzu hallederiz” diyoruz. Sanal POS alternatifli ödeme geçidi, kolay ödeme, kart saklama ve dolandırıcılığa karşı koruma hizmetleri veriyoruz. Ödeme geçidi, aslında çok bankalı bir sanal POS; müşteri şirketimize bizimle yaptığı tek bir anlaşmayla tüm bankaların kredi kartlarıyla çalışma imkanı veriyoruz. Bu hizmetin en güzel tarafı, şirketlere ertesi iş günü ödeme yapıyoruz. Kolay ödeme hizmetiyle de internet sitesi olmayan şirketlerin, bu işletmeler özel okul, mali müşavir ya da çiçekçi olabilir, ödemelerini kolayca alabilmesini sağlıyoruz. 3D güvenliğiyle bir ödeme ekranı sayesinde şirketlerin müşterilerinden ödeme alıyoruz. Kart saklama hizmetimiz ise artık mobil alışverişin gelişmesiyle dijital ödemenin ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Hepsiburada’nın yaptığı araştırmalara göre internet alışverişinde istenen her ekstra bilgi müşterilerin kaçmasına neden oluyor. Kart saklama hizmetiyle şirketler müşterilerinin kart bilgilerini bizim güvenliğimizde saklayabiliyor ve böylece müşterileri çok az adımla, kart bilgilerini tekrar tekrar girmeden hızla satın alma yapabiliyor. Verdiğimiz dolandırıcılığa karşı koruma hizmetleriyle de kendi içinde güvenlik ekibi kurmak istemeyen şirketlere bizim gelişmiş dolandırıcılık işlemlerimizle ulaşıyoruz. Bizim bu alanda pek çok sektörden gelen deneyimimiz var. Burada geniş yazılımımızla en iyi hizmeti veriyoruz.
 ~* Bu yıl için nasıl büyüme planınız var? 
 Bu yıl eylül ayı itibarıyla Hepsipay’i tümmüşterilerin ödeme ve finansal ihtiyaçlarını karşılayacak Türkiye’nin en büyük ödeme platformu haline getireceğiz. Hem müşteri hem ürün sayısı bakımından en geniş platform olacağız. Türkiye’de sektörün lideri olmak istiyoruz. 2017 sonunda 1 milyar TL işlem hacminin Hepsipay ürünleri üzerinden geçmesini hedefliyoruz. 2017 sonunda 6 binden fazla şirkete hizmet vermeyi planlıyoruz. Özellikle yılın ikinci yarısında sıçrama yapmayı planlıyoruz.
* Bireysel tarafta ürününüz olacak mı?
 Tabii bireyler için bir e-cüzdan geliştiriyoruz. Bu ürünü bu yılın ikinci yarısında sunacağız. Hepsiburada’da yaptıkları alışverişlerde bireylerin yaşadığı kolaylık ve güvenliği başka işleme gerek kalmadan Türkiye’de her türlü ödeme noktasında yaşatmak temel amacımız. Yaratacağımız bu cüzdanın niteliği, yeterliliği ve kabiliyeti çok önemli. Ürünümüz bütün finansal ihtiyaçlarını karşılayacak basit ve anlaşılabilir bir ürün olacak. Bireyler tek bir cüzdanla fatura ödemelerinden EFT’ye mobil alışverişe kadar tüm işlemlerini yapabilecek. Bireylerin ödeme dünyası daha zengin, farklı fonksiyonlarla zenginleştirebileceğimiz bir cüzdan hayalimiz var. Regülasyon el verdiği ölçüde kolay ve çok fonksiyon sunan bir ürün sunacağız. Uzun vadede Hepsiburada’da kayıtlı 6 milyon müşterinin Hepsipay müşterisi olmasını hedefliyoruz. Türkiye’de 18 yaş üstü nüfusun yüzde 45’i bankacılık sisteminden yararlanmıyor. Biz bu kitleye de ulaşmayı hedefliyoruz. Bankasız kitle içindeki genç ve dijitale meraklı kişileri de müşteri olarak kazanmayı hedefliyoruz. Böylece finansal sektörün genişlemesine de yardımcı olmayı arzu ediyoruz.
* Hepsiburada.com’un e-ticaretteki deneyimi size ne gibi avantajlar sağlıyor? İleride nasıl artılar getirecek?
 Hepsiburada’nın Türkiye’de e-ticaretin bugünkü büyüklüğüne gelmesinde çok büyük etkisi var. Biz de Hepsipay olarak sektörümüzde lider konumuna gelerek, sektörün büyümesine katkı sağlayacağız. Hepsiburada’nın müşteri profili dijitali hayatına alan müşteriler olduğu için bizim de ürünlerimizi, hizmetlerimizi onlara anlatmamız çok daha kolay oluyor. Tabii farklı müşterilerle de çalışacağız. Bugün için şirket müşterilerimizin belli bir sektörel ağırlığı bulunmuyor. Tekstilden gıda destek ürünleri satan firmalara kadar farklı pek çok sektörle çalışıyoruz. Ama tabii işin doğası gereği insanlar teknoloji ürünlerini internetten satın alınmaya daha yatkın, dolayısıyla ileride teknolojik ürün satan şirketlerin potansiyelini daha yüksek görüyoruz.
* Sektörünüzde kâr oranları yüksek mi?
 Bu, bir hacim işi ve aslında oldukça da riskli bir iş. Dünyada ve Türkiye’de ödeme şirketleri yüksek kârlılıkla çalışmıyor. Kâr oranları sektörde yüzde 5’in altında.
* Türkiye dışında başka ülkelerde faaliyet gösterecek misiniz?
 Türkiye’de sektör çok yeni, bu alanda güçlü büyüme potansiyeli var. O nedenle ilk hedefimiz, Türkiye’de büyümek. Önce ülkemizde sektörün lideri olacağız. Ardından dijital dünyada sınırlar kalktığından Türkiye’ye yakın coğrafyadaki ülkelere genişleme politikası izleyebiliriz.~“2-3 BÜYÜK ŞİRKET PAZARA HAKİM OLUR”
KONSOLİDE OLUNUR

Sektör yeni olduğu için bu yolda önemli değişimler olacak. Geçen yıl sektörde lisans almak için 40 kadar şirket başvurdu. 7 şirkete elektronik para lisansı verildi. Ama bu sektörün çok fazla oyuncuyu kaldıracağını düşünmüyorum. Yakın dönemde mevcut oyuncular arasında konsolidasyon olur. Bence ileride piyasaya hakim 2-3 büyük oyuncu olur. Baktığınızda dünyada da bu sektör böyle ilerliyor.
YÜKSEK YATIRIM GEREKLİ
Bir de bu alanın değişik iş kollarında dikey hizmet veren daha küçük ölçekli şirketler ayakta kalır. Sonuçta finans işi ölçek işidir, dijitalde de bu gerçeğin farklı olacağını sanmıyorum. Ayrıca iş her ne kadar dijital de olsa yüksek sermaye gerektiriyor ileride büyümek için daha yüksek yatırıma gerek olacak. Bu nedenlerle önümüzdeki 5 yılda sektörde oyuncu sayısı az kalacak.

“ÖDEME ŞİRKETLERİ FİNANSI BÜYÜTECEK”
KATALİZÖR OLACAKLAR

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre Türkiye’de 534 milyar TL hacminde kartlı ödeme pazarı bulunuyor. İnternetten yapılan kartlı ödemeler bu rakamın yüzde 12’sini oluşturuyor, yani 68 milyar TL olarak açıklanıyor. TÜBİSAD raporuna göre ise internetten yapılan kart ödemeleri Türkiye’nin tüm alışveriş hacminde yüzde 2 gibi oldukça küçük bir oranda kalıyor. Bu alanda bizim gibi şirketler katalizör rolü üstlenecek. Çünkü ulaştığımız müşterilerin çoğu dokunmadığı müşterilerden oluşuyor. Biz ise müşterilerimizi pamuklara sarıp sarmalıyoruz. İnternette ödeme işini sorunsuz yaşatalım istiyoruz.
NAKİTSİZ SİSTEME GEÇEBİLİRİZ
Türkiye’de ödeme şirketleri etkin çalışırsa finansal sektörün büyümesine ciddi katkı sağlayacak. Türkiye’de ilerleyen dönemde küçük günlük ödemeler hariç tüm ödemeler, dünyada Danimarka örneğinde olduğu gibi sadece kart ve mobil ödemeler üzerinden yapılabilir. E-para lisansı alan şirketler olarak farklı alanlarda hizmet veriyoruz. Yeni bir sektör olduğumuz için de günlük işleyişte pek çok engelle karşılaşıyoruz. Ödeme ve Elektronik Para Derneği (ÖDED) çatısı altında ödeme şirketleri olarak, kamuya karşılaştığımız engelleri ve o engellere gerek kalmaksızın bizlerin neleri dikkate aldığımızı sürekli anlatma ihtiyacı duyuyoruz. Dolayısıyla sahada rakip ama sorunlarda kol kola ilerlemeye, sektörü büyütmeye çalışıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz