Capital'e abone olun.
İLK AKLA GELEN BANKA OLACAĞIZ!

İlk akla gelen banka olacağız!

TEB KOBİ Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Turgut Boz, tarım bankacılığı konusunda bilgiler verdi.

Son Güncelleme: 01.06.2013

Tarım bankacım denilince sektörde ilk akla gelen bankalardan biri olma hedefi olan TEB, 2012 yılında bu alanda yüzde 4,4 pazar payı elde etti. TEB Genel Müdür Yardımcısı Turgut Boz, tarımın hemen her alanı için ürün ve hizmet geliştirdiklerini söylüyor. Yine var olan ürün ve hizmetlerin kapsamı da genişletiliyor. Bu kapsamda Harman Kart ile mazot, gübre alımı, sulama konularında yeni hizmetler sunulacak. TEB, tarım bankacılığı faaliyetlerine 2007’de başlayıp sektöre özel geliştirdiği ürün ve hizmetlerle çiftçiye destek olmayı ve ülke tarımının gelişimine katkı sağlamayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda, çiftçinin finansman ihtiyacı uygun koşullarda karşılamaya yönelik özel ürün ve hizmetler oluşturuldu. Yine tarım bankacılığında danışman banka olma yolunda attığı adımlarla hem tarım bankacılığı alanındaki sektör payını arttırıyor hem tarım sektöründe çok daha fazla müşteriye ulaşabiliyor.

Kuruluşundan bu yana çiftçimizin güvenini kazanan, sürekli ve dengeli bir büyüme trendi içinde olan TEB’in tarım vizyonu, “Çiftçiyi odak noktasına koyarak organizasyonunu ve hedeflerini buna göre yapılandırmak.” TEB KOBI Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Turgut Boz, tarım bankacılığı denildiğinde akla gelen ilk bankalardan biri olma hedeflerine dikkat çekiyor. Tarım bankacılığında 2011’de yüzde 3,3 olan pazar payını, 2013’te yüzde 4,4’e çıkardıklarını anlatan Boz, tarım bankacılığı konusunda şu bilgileri verdi:

TEB’in tarım bankacığına genel olarak bakış açısını anlatır mısınız?
Türkiye’deki tarım sektörü kuzeyden güneye, doğudan batıya farklılıklar gösteriyor. Her yıl Türkiye’nin tarımsal verileri üzerinde detaylı analizler yaparak stratejimizi belirliyor ve tarımsal ürünlerin verimliliğini ve katma değerini ölçerek tarım bankacılığı hizmetlerimizi bu yönde şekillendiriyoruz. TEB tarım bankacılığı olarak yaptığımız analiz ve çalışmalarla Türkiye’nin farklı bölgelerindeki potansiyelleri değerlendiriyor ve üreticilerimizin farklılaşan yöresel ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Bölgesel olarak belirlediğimiz stratejilerle kooperatifler, ziraat odaları, üretici birlikleri gibi tarımsal kurumlarla iş birliklerimizi geliştiriyoruz.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER