İtibarımıza katkısı büyük

Murat Göllü ile sosyal medyadaki yeni uygulamalarını ve ses getiren projelerini konuştuk.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İtibarımıza katkısı büyük
Akbank, 3 yıldan bu yana sosyal medyada aktif olarak yer alıyor. Bu alana düzenli yatırım yapıyor. İlk Facebook'la sosyal medyaya adım attıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl içinde bu alanda yönettikleri hesap sayısının 18'e çıktığını belirtiyor. Göllü, "İlk zamanlarda sosyal medyayı iletişim kanalı olarak kullanıyorduk. Bugün geldiğimiz noktada özel projelerimizle sosyal medyada çok daha fazla konuşuluyoruz" diyor. Pazarlamadan marka imajına, itibardan sosyal sorumluğa, sanattan sponsorluğa her türlü projelerini de sosyal medyaya taşıdıklarını vurguluyor. Akbank, sosyal medyada yaptığı projelerle 1,5 milyondan fazla kişiye ulaşıyor. En önemlisi ise sosyal medyaya yaptığı yatırımla marka bilinirliğini düzenli olarak artırıyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, 3 yıl içinde sosyal medyada yönettikleri hesap sayısının 18’e yükseldiğini söylüyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Sosyal medyayı ilk zamanlarda sadece iletişim kanalı olarak kullanıyorduk. Zaman içinde buradan promosyon kampanyalarını da geliştirmeye başladık” diyor. “Özel projelerimizle sosyal medyada çok daha fazla konuşuluyoruz” diyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medyadaki yeni uygulamalarını ve ses getiren projelerini konuştuk:

Capital: Sosyal medyayı ilk hangi alanda kullanmaya başladınız?
- 2010 yılında kullanıma açtığımız Facebook.com/Akbank sayfamız ile sosyal medyada aktif olarak yer almaya başladık. Daha sonra, Axess, Fish ve Wings kredi kartlarımız, exi26 müşteri segmentimiz için ayrı hesaplar açtık. Akbank Sanat, Akbank Yatırımcı ve Akbank sayfamız başta olmak üzere Facebook ve Twitter üzerinde 14 farklı hesabı yönetiyoruz. Google+ ve Youtube’daki kanallarımız ile birlikte sosyal medyada yönettiğimiz toplam hesap sayısı 18’i buluyor. Ayrıca, ilk zamanlarda sadece iletişim kanalı olarak kullandığımız mecralarımızdaki çalışmaların daha etkin olarak izlenmesi için bir dizi promosyon kampanyası da geliştirdik.

Capital: Sosyal medyada 2 yıldan bu yana nasıl bir değişim yaptınız?
- İlk zamanlarda çift taraflı iletişim ön plana çıkarken, kullanıcılarımızın sorularına hızlıca cevap vermek, ihtiyaçlarını anında karşılayabilmek önem kazandı. Bu ihtiyaçtan dolayı “şikayet yönetimi” süreçlerimizi de sosyal medya iletişimimize entegre olabilecek şekilde geliştirdik.

Capital: Başka ne gibi yeni gelişmeler oldu?
- Sosyal medyanın yeni bir iletişim kanalı olarak gelişmesi üzerine bankacılık pazarlama faaliyetlerimizin yanı sıra marka imajına ve itibarına yönelik projeler geliştirmeye başladık. Bugün sosyal medyaya uygun sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluklar ve Akbank Sanat etkinliklerine yönelik projeler yürütüyoruz. Bu sayede özel projelerle sosyal mecralardaki konuşulma oranımız artıyor. Bu da itibarımıza pozitif etki yaratıyor.~

Capital: Sosyal medyada takipçilerinizle iletişiminizi derinleştirdiğiniz projeler hangileri oldu?
- Sosyal medyada katılanların “Cirque du Soleil” gösterisine bilet kazanabildikleri bilgi yarışması düzenledik. Bunun dışında takipçilerimize İKSV Film Festivali’ndeki filmleri tanıtan ve profillerine uygun film listesi sunan “Sinebaz” da onlarla iletişimizi artırmamızı sağladı. PacMan oyununun bir uyarlaması olan “Kırmzı’nın Peşinde” gibi oyun ve uygulamalar da iletişimi derinleştirmek için çok faydalı oldu. Ayrıca, “Evvel Zaman” soru-cevap yarışması, “Her dakika 30 dakika konuşma süresi hediye” Facebook ve Twitter yarışmaları, takipçilerimizin patron koltuğuna oturarak yönetsel becerilerini sergilediği “Kur Yönet” oyunu gibi katılımı geniş uygulamaları devreye soktuk. Oscar kampanyamız için katılımcıların en şık Oscar kombinasyonunu hazırladıkları “Oscar Modası” yarışması da takipçilerimiz için eğlendirici ve interaksiyonu yüksek uygulamalar oldu.

Capital: Akbank Sanat da sosyal medyada oldukça etkin... Bu konuda nasıl bir strateji izliyorsunuz?
- Yaptığımız sanat projelerinin neredeyse tümünün iletişim faaliyetlerine dijital mecraları dahil ediyoruz. Bu sayede gençlere yakın olabiliyoruz ve hedef kitlemize doğrudan dokunabiliyoruz.

Capital: Sosyal medyada son aylarda en dikkat çeken projeniz hangisi oldu?
-Geçtiğimiz yıl festival resmi tişörtünü belirlemek üzere ilki gerçekleştirilen Akbank Caz Festivali Tişört Tasarım Yarışması’nın gördüğü ilgi üzerine bu yıl ikincisini “Tişört TasarlıCAZ” adıyla yaptık. Sosyal medyada “Kendin Yap Projeleri”nin kullanıcılar tarafından büyük ilgi ile kullanılması üzerine yarattığımız kurguda, kullanıcı deneyimini de dahil edeceğimiz yaratıcı bir proje yapmak istedik ve kurguda buna dikkat ettik. Bu yıl biraz daha fark yaratmak amacıyla cazın her tınısının görsel bir karşılığı olduğu fikrinden yola çıkarak uygulamamızda her tınıyı görsele çevirebilen bir mekanizma yarattık. Yarışmacılar uygulama üzerinden seçtikleri enstrümanları bir araya getirerek, çeşitli melodiler yarattı. Yarattıkları bu müzik, kullanılan enstrümanlar ve ritimlere atanmış desenler vasıtasıyla bir tasarım oluşturdu. Desenlerin yanı sıra farklı enstrüman kombinasyonları bir araya getirildiğinde, gizlenen illüstrasyonlar da ortaya çıkarak tasarımlara hareket kattı. Yarışmacılar yarattıkları melodinin sonunda bir İstanbul silueti ya da enstrüman illüstrasyonuyla karşılaştı. Yarışmacılar tasarımlarını çeşitli sosyal ağlarda paylaşarak beğenilme oranlarını artırmaya çalıştı.

Kısa Film Festivali ni 1,5 milyon kişi sosyal medyadan takip etti
Kısa film festivali

Bu yıl 8'incisini düzenlediğimiz Akbank Kısa Film festivalinde sosyal medyadan yoğun olarak yararlandık. Festival sürecinde ve öncesinde düzenlediğimiz sosyal medya projeleriyle farklı kitlelerden festival takipçileriyle etkileşim sağladık. Bu sayede festivalin sosyal mecralarda konuşulma oranını yüzde 30 oranında artırdık.~
Hedef gençler
Festival boyunca yürüttüğümüz projelere örnek olarak "Bize Kısa Yeter!" ve "Kısaca" projelerini verebilirim. Festivalin sosyal medya duyuruları, gençler arasında video paylaşımının popüler olmasından yola çıkılarak "Bize Kısa Yeter" adını taşıyan kısa film formatında hazırlanan tanıtım filmiyle başladı.
1,5 milyon kişi
Festival boyunca geniş yankı uyandıran bir diğer çalışmamız ise Türkiye'nin Twitter tabanlı ilk Projection Mapping projesi oldu. Festivali takip edenler Twitter hesaplarından festival ve festivaldeki filmler ile ilgili yorumlarını #kisaca hashtag'i ile paylaştı. Bu projeyle 1,5 milyonun üzerinde sosyal medya kullanıcısına ulaştık.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz