Capital'e abone olun.
YENİYE YER VAR MI?

Yeniye yer var mı?

Türkiye'de sadece yeni değil, geleneksel sektörlere de yeni oyuncu girişi sürüyor.

Son Güncelleme: 01.04.2013

Bankacılık, her zaman yeni oyuncu girişinin zor olduğu sektörlerin başında gösterildi. Oysa geçen yıl iki yabancı, Rus Sberbank ve Kuveytli Burgan Bank sektöre giriş yaptı. Oyuncu sayısının fazla olduğu ilaç sektörüne ise Amerikalı Amgen dahil oldu. Amerika'nın en büyük sağlık ve hayat sigortası şirketlerinden Cigna, Zû/Z'de sektöre girdi. Özetle Türkiye'de sadece yeni değil, geleneksel sektörlere de yeni oyuncu girişi sürüyor. Çeşitli sektörlerde hazırlık yapan yeni isimler olduğu da konuşuluyor. Capital'in geniş kapsamlı araştırması bu soruların yanıtını ortaya koyuyor. Son 2 yılda sigortacılık sektörüne toplam 9 yeni oyuncu giriş yaptı. Bankacılık sektörü de geçtiğimiz 2 yılda hareketli bir dönem geçirdi. 2011'de 14 yıl aradan sonra ilk kez bir yabancı banka lisans alarak sektöre yeni oyuncu olarak girdi. 2012 yılında da sektöre 2 yeni oyuncu daha eklenirken 2 banka da el değiştirdi. Son yıllarda Türk bankacılık sektörüne ilginin arttığını belirten Deloitte Türkiye Finansal Hizmetler Endüstrisi Ortağı Ayşe Epikman Akşehirli, son 2 yılda bu ilginin çok yoğunlaştığını ifade ediyor. Kendilerinin 4-5 uluslararasıbanka için bankacılık sektörüne ilişkin araştırma yaptıklarını anlatıyor. BDDK Başkanı Mukim Öztekin de halen 49 bankanın faaliyette olduğu sektörde, toplam banka sayısının yakın dönemde 60’a dayanabileceğini açıkladı. Türkiye, sadece finansta değil birçok alanda yeni oyuncu girişlerinin yaşandığı ülkelerden biri. Son birkaç yılda ilaçtan hazır giyime, gıdadan teknolojiye birçok yerli ve yabancı yeni oyuncu, büyüme iştahını kaybetmeyen Türkiye pazarındaki yerini aldı. Türkiye, sahip olduğu dinamizmle yeni oyuncuları çekmeyi sürdürüyor. Neredeyse her gün farklı bir sektöre yeni oyuncu girişi olacağına dair duyumlar alınıyor. Yakın zamanda sigorta sektöründe American International Group (AIG), havayolu taşımacılığında dünyanın en büyük düşük maliyetli havayolu şirketlerinden Malezyalı Air Asia da Türkiye pazarına girme kararı aldı. Ayrıca yakın zamanda açılışı gerçekleşecek birçok yeni AVM ile birlikte gıda ve perakende alanında da yeni markaların Türkiye’de yerini alması

Tabloları görmek için görsele tıklayın.
YENİLERE YER VAR
Sektör uzmanlarına göre Türkiye’nin hala birçok sektörde yeni oyuncuya yer açabilecek potansiyelde oluşunun arkasında “gelişmeye açık yapısı” bulunuyor. Son birkaç yılda dünyanın birçok ülkesi krizden ağır hasar alırken Türkiye’nin ekonomik istikrarını koruması da özellikle yabancı şirketlerin ülkeyi yeni büyüme pazarı olarak görmesine neden oluyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER