Capital'e abone olun.
İLK 20'DEYİZ İLK 10'A GİRERİZ

İlk 20'deyiz ilk 10'a gireriz

İzak Koenka, son yıllardaki büyüme performanslarını ve önümüzdeki döneme ilişkin planlarını şöyle anlattı

Son Güncelleme: 01.08.2012

Ulusal Faktoring, sektörün öne çıkmayan, hızlı büyüyen şirketlerinden... 2009’da başlayan çıkışını sürdürüyor. Şirketin genel müdürü İZAK KOENKA, gündemlerinde KOBİ’ler, tahvil ihracı ve birkaç yıl içinde halka açılma olduğunu söylüyor. Hedef ise hızlı büyüme trendini sürdürmek. Koenka, “2012 yurtiçi alacak hedefimiz 310 milyon TL. Şu anda sektörde ilk 20’deyiz. Önümüzdeki 4 yılda ilk 10 içerisinde yer almak istiyoruz” diyor. Ulusal Faktoring son yıllarda sektörün hızlı büyüyen şirketlerinden... 2009 yılında 78 milyon TL faktoring alacağı olan şirket, geçtiğimiz yıl bu rakamı 185 milyon TL’ye ulaştırdı. Birkaç yıl öncesine kadar daha küçük bir yapıdayken 2006 yılında büyüme kararı aldıklarını belirten Ulusal Faktoring Genel Müdürü İzak Koenka, kadro ve departmanların da bu yönde güçlendirildiğini anlatıyor. Özellikle pazarlama ve ekip çalışmasına verilen önemle birlikte büyümenin geldiğinin altını çiziyor. Tabii sadece bu yapılanlar değil, geçtiğimiz Aralık ayında Amerikan sigorta devi AIG nin fon yönetim şirketini satın alan Pinebridge Investments’la yapılan ortaklık da şirkete güç katmış durumda. Koenka, bundan sonra büyümelerinin daha da ivme kazanacağını söylüyor. “Özkaynağımızın gücü ile pazar payımız 2012’de artacak. Bu yıl içinde tahvil ihraç edeceğiz ve birkaç yıl içinde de halka açılmayı planlıyoruz” diyor. Ulusal Faktoring Genel Müdürü İzak Koenka, son yıllardaki büyüme performanslarını ve önümüzdeki döneme ilişkin planlarını şöyle anlattı:

Capital: Ulusal Faktoring’in performansı nasıl gelişti?
- Şirket özellikle son 3-4 yıldır istikrarlı bir büyüme trendinde. 2009’da 200 milyon TL, 2010’da 431 milyon TL, 2011’de 615 milyon TL, 2012’nin 6’ncı ayı itibariyle de 433 milyon TL’lik bir ciroya ulaştık. 2010 yılında 5 milyon TL olan kârlılığımız, 2012’nin ilk 6 ayında ise 6,7 milyon TL’ye ulaştı. Şu anda sektörde ilk 20’deyiz. Önümüzdeki 4 yılda ilk 10 içerisinde yer almak istiyoruz. 2009 yılında faktoring alacağı 78 milyon TL’deyken bugün itibari ile 270 milyon TL’nin üzerinde. 2012 altıncı ayı itibariyle 1.100 adet aktif müşterimiz var. Hedefimiz yıl sonunda 1.500 aktif müşteriye ulaşmak. Bunun için de şubeleşmeye başladık. Geçen yıl Gebze ve Ankara’da 2 temsilcilik açtık. Bu yıl da İkitelli ve Ümraniye şubelerimiz faaliyetine başladı. Şube açarken şubenin katkısını çok yönlü düşünüyoruz. Her ay şube bazında bilanço çıkararak şubelerin performanslarını yakından takip ediyoruz. Bir bölgede şube açmadan bölge potansiyelini ve fizibilitesini değerlendiriyoruz. Sadece kozmetik bir ihtiyaçtan ziyade, kârlılığa olan katma değerini de ölçüyoruz. Bu hedeflerine ulaşabilmesi için şubeleri gerek reklamlarla gerek saha çalışmalarıyla destekliyoruz. Bütçede hedeflerimizi koyarken ciroyu değil, faktoring alacaklarını ve kârlılığı kriter aldık. Ciro kâr olmadığı sürece bir anlam ifade etmiyor sadece performans kriterlerinden bir tanesi. İş modelimizi de bu zihniyetle yaptık.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER