Capital'e abone olun.
HEDEF 100 BİN MÜŞTERİ

Hedef 100 bin müşteri

2012 sonunda çıkan kanunla leasing sektörünün önündeki birçok engel kalktı.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Leasingde müşteri sayısında geriye gidiş 2009’da başlamıştı. Global kriz ve KDV uygulamasında yapılan değişiklikle 2011’de dip noktası göründü. Sektör bugün 45 bin müşteriyle çalışıyor. 2013 sonunda bu rakamın 53 bine ulaşacağı öngörülüyor. 100 bin eşiği ise 2017-2018 arasında geçilecek. Bu sıçramada itici gücü ise sat geri kirala işlemleri ile KOBİ’ler yaratacak. 2012 sonunda çıkan kanunla leasing sektörünün önündeki birçok engel kalktı. Bunun en net göstergesi, 2013 yılındaki güçlü büyüme rakamları... Sektör yılın ilk 3 ayında işlem hacmini, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27 artışla 1,4 milyar TL’ye çıkardı. İşlem adedinde de büyüme yüzde 15 olarak gerçekleşti. Finansal Kiralama Derneği (FİDER) bu yılın sonunda 6 milyar TL’lik işlem hacmi bekliyor. Sektörün 8,2 milyar TL işlem hacmiyle efsane yarattığı 2007 rakamları, yine FİDER’in tahminlerine göre 2015 yılında egale edilecek. Tabii bu olumlu gidişat, sektörün müşteri sayısına da yansıyor. Global kriz ve KDV uygulamasında yapılan değişikliklerle 2009’da sektörün müşteri sayısı azalma trendine girmişti. 2011 yılının sonunda sektörde müşteri sayısı 43 binle dip seviyeyi gördü. Bugün ise sektörde 45 bin müşteriye ulaşılıyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
AkLease Genel Müdürü Tuncer Mutlucan’a göre bu sayının yüzde 90’ını KOBİ’ler oluşturuyor. Mutlucan, “2012 sonu BDDK verilerine göre, Türkiye’de 2,3 milyonun üzerinde KOBİ bankacılık sisteminden faydalanıyor. Burada leasing sektörü için muazzam bir potansiyel var” diyor. İşte asıl soru da bu... Sektör bu potansiyeli hayata geçirebilecek mi? Bugün hayal gibi görünen 100 bin müşteriye ne zaman ulaşılabilecek? Sektörün lider şirketlerinin yöneticileri, yeni yasanın getirdiği yeni işlemlerle güçlü bir müşteri kitlesinin yaratılacağına inanıyor.

HACİMDE KRİTİK EŞİK
Leasing sektörünün Türkiye’de penetrasyonu yüzde 5’ler seviyesinde. Bu rakam, Amerika, Avrupa gibi olgunlaşmış leasing piyasalarında yüzde 10’un üzerinde bulunuyor. Şirket yöneticileri sadece bu veriye bakarak bile Türkiye’de leasingin gideceği daha çok yolun olduğu düşüncesinde.

Gerçekten de son 3 yılda, sektörün lider şirketi Yapı Kredi Leasing’in verilerine göre 8-9 bin yeni müşteri leasing işlemlerini kullanmaya başladı. Burgan Leasing Genel Müdürü Cüneyt Akpınar, “Burada önemli olan her yıl leasing müşteri sayısının yüzde 15-25 oranında artması” diyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER